Православные молитвы история

Молитвенное правило: Православные молитвы история | golgoffa.ru - ответы из святых книг и открытых источников в сети.

Молитвы вечерние

Начальные молитвы

Во и́мя Отцá, и Сы́на, и Святáго Ду́ха. Ами́нь.

Го́споди Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé.

Царю́ Небéсный, Утéшителю, Ду́ше и́стины, И́же вездé сый и вся исполня́яй, Сокрóвище благи́х и жи́зни Подáтелю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия сквéрны, и спаси́, Блáже, ду́ши нáша.

Святы́й Бóже, Святы́й Крéпкий, Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас (трижды).

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Пресвятáя Трóице, поми́луй нас; Гóсподи, очи́сти грехи́ нáша; Влады́ко, прости́ беззакóния нáша; Святы́й, посети́ и исцели́ нéмощи нáша, и́менé Твоегó рáди.

Гóсподи поми́луй (трижды).

Óтче наш, И́же еси́ на небесéх! Да святи́тся и́мя Твоé, да прии́дет Царствие Твоé, да бу́дет во́ля Твоя, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим; и не введи́ нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.

Тропари

Поми́луй нас, Гóсподи, поми́луй нас; вся́каго бо отвéта недоумéюще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це грéшнии принóсим: поми́луй нас.

Слава: Гóсподи, поми́луй нас, на Тя бо уповáхом; не прогнéвайся на ны зелó, нижé помяни́ беззакóний нáших, но при́зри и ны́не я́ко благоутрóбен, и избáви ны от враг нáших; Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси делá руку́ Твоéю, и и́мя Твоé призывáем.

И ныне: Милосéрдия двéри отвéрзи нам, благословéнная Богорóдице, надéющиися на Тя да не поги́бнем, но да избáвимся Тобóю от бед: Ты бо еси́ спасéние рóда христиáнскаго.

Гóсподи поми́луй (12 раз).

Молитва 1-я, святого Макария Великого, к Богу Отцу

Бóже вéчный и Царю́ вся́каго создáния, сподóбивый мя дáже в час сей доспéти, прости́ ми грехи́, я́же сотвори́х в сей день дéлом, слóвом и помышлéнием, и очи́сти, Гóсподи, смирéнную мою́ ду́шу от вся́кия сквéрны плóти и ду́ха. И даждь ми, Гóсподи, в нощи́ сей сон прейти́ в ми́ре, да востáв от смирéннаго ми лóжа, благоугожду́ пресвятóму и́мени Твоéму, во вся дни животá моегó, и поперу́ борю́щия мя враги́ плотски́я и безпло́тныя. И избáви мя, Го́споди, от помышлéний су́етных, оскверня́ющих мя, и пóхотей лукáвых. Я́ко Твоé есть Цáрство и си́ла и слáва, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 2-я, святого Антиоха, ко Господу нашему Иисусу Христу

Вседержи́телю, Слóво Óтчее, Сам совершéн сый, Иису́се Христé, мнóгаго рáди милосéрдия Твоегó никогдáже отлучáйся менé, рабá Твоегó, но всегдá во мне почивáй. Иису́се, дóбрый Пáстырю Твои́х овéц, не предáждь менé крамолé змии́не, и желáнию сатанину́ не остáви менé, я́ко сéмя тли во мне есть. Ты у́бо, Гóсподи Бóже покланя́емый, Царю́ Святы́й, Иису́се Христé, спя́ща мя сохрани́ немерцáющим свéтом, Ду́хом Твои́м Святы́м, И́мже освятил еси́ Твоя́ ученики́. Даждь, Гóсподи, и мне, недостóйному рабу́ Твоéму, спасéние Твоé на лóжи моéм: просвети́ ум мой свéтом рáзума Святáго Евáнгелия Твоегó, ду́шу любóвию Крестá Твоегó, сéрдце чистотóю словесé Твоегó, тéло моé Твоéю стрáстию безстрáстною, мы́сль мою́ Твои́м смирéнием сохрани́, и воздви́гни мя во врéмя подóбно на Твоé славослóвие. Я́ко препрослáвлен еси́ со Безначáльным Твои́м Отцéм и с Пресвяты́м Ду́хом во вéки. Ами́нь.

Молитва 3-я, ко Пресвятому Духу

Молитва 4-я, святого Макария Великого

Молитва 5-я

Гóсподи Бóже наш, éже согреши́х во дни сем слóвом, дéлом и помышлéнием, я́ко Благ и Человеколю́бец прости́ ми. Ми́рен сон и безмятéжен дáруй ми. Áнгела Твоегó храни́теля посли́, покрывáюща и соблюдáюща мя от вся́каго зла, я́ко Ты еси́ Храни́тель душáм и телесéм нáшим, и Тебé слáву возсылáем, Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 6-я

Гóсподи Бóже наш, в Негóже вéровахом, и Егóже и́мя пáче вся́каго и́менé призывáем, даждь нам, ко сну отходя́щим, ослáбу души́ и тéлу, и соблюди́ нас от вся́каго мечтáния, и тéмныя слáсти кромé; устáви стремлéние страстéй, угаси́ разжжéния востáния телéснаго. Даждь нам целому́дренне пожи́ти дéлы и словесы́; да добродéтельное жи́тельство восприéмлюще, обетовáнных не отпадéм благи́х Твои́х, я́ко Благословéн еси́ во вéки. Ами́нь.

Молитва 7-я, святого Иоанна Златоуста (24 молитвы, по числу часов дня и ночи)

1 Гóсподи, не лиши́ менé небéсных Твои́х благ. 2 Гóсподи, избáви мя вéчных мук. 3 Гóсподи, умóм ли или́ помышлéнием, слóвом или дéлом согреши́х, прости́ мя. 4 Гóсподи, избáви мя вся́каго невéдения и забвéния, и малоду́шия, и окаменéннаго нечу́вствия. 5 Гóсподи, избáви мя от вся́каго искушéния. 6 Гóсподи, просвети́ моé сéрдце, éже помрачи́ лукáвое похотéние. 7 Гóсподи, аз я́ко человéк согреши́х, Ты же, я́ко Бог Щедр, поми́луй мя, ви́дя нéмощь души́ моея́. 8 Гóсподи, посли́ благодáть Твою́ в пóмощь мне, да прослáвлю и́мя Твоé святóе. 9 Гóсподи Иису́се Христé, напиши́ мя рабá Твоегó в кни́зе живóтней и дáруй ми конéц благи́й. 10 Гóсподи Бóже мой, áще и ничтóже благо сотвори́х пред Тобóю, но даждь ми по благодáти Твоéй положи́ти начáло блáгое. 11 Гóсподи, окропи́ в сéрдце моéм росу́ благодáти Твоея́. 12 Гóсподи небесé и земли́, помяни́ мя грéшнаго рабá Твоегó, сту́днаго и нечи́стаго, во Цáрствии Твоéм. Ами́нь.

1 Гóсподи, в покая́нии приими́ мя. 2 Гóсподи, не остáви менé. 3 Гóсподи, не введи́ менé в напáсть. 4 Гóсподи, даждь ми мы́сль блáгу. 5 Гóсподи, даждь ми слéзы, и пáмять смéртную, и умилéние. 6 Гóсподи, даждь ми пóмысл исповéдания грехóв мои́х. 7 Гóсподи, даждь ми смирéние, целому́дрие и послушáние. 8 Гóсподи, даждь ми терпéние, великоду́шие и крóтость. 9 Гóсподи, всели́ в мя кóрень благи́х, страх Твой в сéрдце моé. 10 Гóсподи, сподóби мя люби́ти Тя от всея́ души́ моея́, и помышлéния и твори́ти во всем вóлю Твою́. 11 Гóсподи, покрый мя от человéк нéкоторых, и бесóв, и страстéй, и от вся́кия ины́я неподóбныя вéщи. 12 Гóсподи, веси́, я́ко твори́ши, я́коже Ты вóлиши, да бу́дет вóля Твоя́ и во мне грéшнем, я́ко Благословéн еси́ во вéки. Ами́нь.

Читайте так же:  Детская молитва утром

Молитва 8-я, нашему Иисусу Христу

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, рáди честнéйшия Мáтере Твоея́, и безплóтных Твои́х Áнгел, Проро́ка же и Предтéчи и Крести́теля Твоегó, богоглагóливых же апóстол, свéтлых и добропобéдных му́ченик, преподóбных и богонóсных отéц, и всех святы́х моли́твами, избáви мя настоя́щаго обстоя́ния бесóвскаго. Ей, Гóсподи мой Твóрче, не хотя́й смéрти грéшнаго, но я́коже обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́, даждь и мне обращéние окая́нному и недостóйному; изми́ мя от уст пáгубнаго зми́я, зия́ющаго пожрéти мя и свести́ во ад жи́ва. Ей, Гóсподи мой, утешéние моé, И́же менé рáди окая́ннаго в тлéнную плоть оболки́йся, истóргни мя от окая́нства, и утешéние подáждь души́ моéй окая́нней. Всади́ в сéрдце моé твори́ти Твоя́ повелéния, и остáвити лукáвая дея́ния, и получи́ти блажéнства Твоя́: на Тя бо, Гóсподи, уповáх, спаси́ мя.

Молитва 9-я, ко Пресвятой Богородице, Петра Студийского

К Тебé Пречи́стей Бóжией Мáтери аз окая́нный припáдая молю́ся: веси́, Цари́це, я́ко безпрестáни согрешáю и прогневля́ю Сы́на Твоегó и Бóга моегó, и многажды áще кáюся, лож пред Бóгом обретáюся, и кáюся трепещá: не ужéли Госпóдь порази́т мя, и по часé пáки тáяжде творю́; вéдущи сия́, Влады́чице моя́ Госпожé Богорóдице, молю́, да поми́луеши, да укрепи́ши, и благáя твори́ти да подáси ми. Веси́ бо, Влады́чице моя́ Богорóдице, я́ко отню́д и́мам в нéнависти злáя моя́ делá, и всéю мы́слию люблю́ закóн Бóга моегó; но не вем, Госпожé Пречи́стая, отку́ду я́же ненави́жду, та и люблю́, а благáя преступáю. Не попущáй, Пречи́стая, вóли моéй совершáтися, не угóдна бо есть, но да бу́дет вóля Сы́на Твоегó и Бóга моегó: да мя спасéт, и вразуми́т, и подáст благодáть Святáго Ду́ха, да бых аз отсéле престáл сквернодéйства, и прóчее пожи́л бых в повелéнии Сы́на Твоегó, Ему́же подобáет вся́кая слáва, честь и держáва, со Безначáльным Егó Отцéм и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Егó Ду́хом, ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.

Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице

Благáго Царя́ благáя Мáти, Пречи́стая и Благословéнная Богорóдице Мари́е, ми́лость Сы́на Твоегó и Бóга нáшего излéй на стрáстную мою́ ду́шу и Твои́ми моли́твами настáви мя на дея́ния благáя, да прóчее врéмя животá моегó без порóка прейду́ и Тобóю рай да обря́щу, Богорóдице Дéво, еди́на Чи́стая и Благословéнная.

Молитва 11-я, ко святому Ангелу Хранителю

Áнгеле Христóв, храни́телю мой святы́й и покрови́телю души́ и тéла моегó, вся ми прости́, ели́ка согреши́х во днéшний день, и от вся́каго лукáвствия проти́внаго ми врáга избáви мя, да ни в кóемже гресé прогнéваю Бóга моегó; но моли́ за мя грéшнаго и недостóйнаго рабá, я́ко да достóйна мя покáжеши блáгости и ми́лости Всесвяты́я Трóицы и Мáтере Гóспода моегó Иису́са Христá и всех святы́х. Ами́нь.

Кондак Богородице

Взбрáнной Воевóде победи́тельная, я́ко избáвльшеся от злых, благодáрственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богорóдице, но я́ко иму́щая держáву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зовéм Ти́: рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

Преслáвная Приснодéво, Мати́ Христá Бóга, принеси́ нáшу моли́тву Сы́ну Твоему́ и Бóгу нáшему, да спасéт Тобóю ду́ши нáша.

Все уповáние моé на Тя возлагáю, Мáтии Бóжия, сохрани́ мя под крóвом Твои́м.

Богорóдице Дéво, не прéзри менé грéшнаго, трéбующа Твоея́ пóмощи и Твоегó заступлéния, на Тя бо уповá душá моя́, и поми́луй мя.

Молитва святого Иоанникия Великого

Уповáние моé Отéц, прибéжище моé Сын, покрóв мой Дух Святы́й: Трóице Святáя, слáва Тебé.

Достóйно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богорóдицу, Присноблажéнную и Пренепорóчную и Мáтерь Бóга нáшего. Честнéйшую Херуви́м и славнéйшую без сравнéния Серафи́м, без истлéния Бóга Слóва рóждшую, су́щую Богорóдицу Тя величáем.

Гóсподи поми́луй (трижды).

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Молитва святого Иоанна Дамаскина, которую, показывая на постель твою, говори:

Влады́ко Человеколю́бче, не ужéли мне одр сей гроб бу́дет, или́ ещé окая́нную мою́ ду́шу просвети́ши днем? Се ми гроб предлежи́т, се ми смерть предстои́т. Судá Твоегó, Гóсподи, бою́ся и му́ки безконéчныя, злóе же творя́ не престаю́: Тебé Гóспода Бóга моегó всегдá прогневля́ю, и Пречи́стую Твою́ Мáтерь, и вся Небéсныя Си́лы, и святáго Áнгела, храни́теля моегó. Вем у́бо, Гóсподи, я́ко недостóин есмь человеколю́бия Твоегó, но достóин есмь вся́каго осуждéния и му́ки. Но, Гóсподи, или́ хощу́, или́ не хощу́, спаси́ мя. Áще бо прáведника спасéши, ничтóже вéлие; и áще чи́стаго поми́луеши, ничто́же ди́вно: досто́йни бо суть ми́лости Твоея́. Но на мне грéшнем удиви́ ми́лость Твою́: о сем яви́ человеколю́бие Твоé, да не одолéет моя́ злóба Твоéй неизглагóланней блáгости и милосéрдию: и я́коже хóщеши, устрóй о мне вещь.

И хотя лечь на постель, говори сии тропари:

Просвети́ óчи мои́, Христé Бóже, да не когдá усну́ в смерть, да не когдá речéт враг мой: укрепи́хся на негó.

Слава: Засту́пник души́ моея́ бу́ди, Бо́же, я́ко посредé хожду́ сетéй мнóгих; избáви мя от них и спаси́ мя, Блáже, я́ко Человеколю́бец.

И ныне: Преслáвную Бóжию Мáтерь, и святы́х Áнгел Святéйшую, немóлчно воспои́м сéрдцем и усты́, Богорóдицу Сию́ исповéдающе, я́ко вои́стинну рóждшую нам Бóга воплощéнна, и моля́щуюся непрестáнно о душáх нáших.

Молитва Честному Кресту

Также целуй крест твой, и знаменуй крестом место твое от головы до ног, также и со всех сторон, и говори молитву Честнóму Кресту:

Да воскрéснет Бог, и расточáтся врази́ Его́, и да бежáт от лицá Егó ненави́дящии Егó. Я́ко исчезáет дым, да исчéзнут; я́ко тáет воск от лицá огня́, тáко да поги́бнут бéси от лицá лю́бящих Бóга и знáменующихся крéстным знáмением, и в весéлии глагóлющих: рáдуйся, Пречестны́й и Животворя́щий Крéсте Госпóдень, прогоня́яй бéсы си́лою на тебé пропя́таго Гóспода нáшего Иису́са Христá, во ад сшéдшаго и попрáвшаго си́лу диáволю, и даровáвшаго нам тебé Крест Свой Честны́й на прогнáние вся́каго супостáта. О, Пречестны́й и Животворя́щий Крéсте Госпóдень! Помогáй ми со Святóю Госпожéю Дéвою Богорóдицею и со всéми святы́ми во вéки. Ами́нь.

Читайте так же:  Как научиться лечить людей молитвой

Огрáди мя, Гóсподи, си́лою Честнáго и Животворя́щаго Твоегó Крестá, и сохрани́ мя от вся́каго зла.

Также, вместо прощения:

Ослáби, остáви, прости́, Бóже, прегрешéния нáша, вóльная и невóльная, я́же в слóве и в дéле, я́же в вéдении и не в вéдении, я́же во дни и в нощи́, я́же во умé и в помышлéнии: вся нам прости́, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Молитва

Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Гóсподи Человеколю́бче. Благотворя́щим благосотвори́. Брáтиям и срóдником нáшим дáруй я́же ко спасéнию прошéния и жизнь вéчную. В нéмощех су́щия посети́ и исцелéние дáруй. И́же на мóри упрáви. Путешéствующим спутешéствуй. Служáщим и ми́лующим нас грехóв оставлéние дáруй. Заповéдавших нам недостóйным моли́тися о них поми́луй по вели́цей Твоéй ми́лости. Помяни́, Гóсподи, прéжде усóпших отéц и брáтий нáших и упóкой их, идéже присещáет свет лицá Твоегó. Помяни́, Гóсподи, брáтий нáших пленéнных и избáви я от вся́каго обстоя́ния. Помяни́, Гóсподи, плодонося́щих и добродéлающих во Святы́х Твои́х Цéрквах, и даждь им я́же ко спасéнию прошéния и жизнь вéчную. Помяни́, Гóсподи, и нас, смирéнных и грéшных и недостóйных раб Твои́х, и просвети́ наш ум свéтом рáзума Твоегó, и настáви нас на стезю́ зáповедей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы нáшея Богорóдицы и Приснодéвы Мари́и и всех Твои́х святы́х: я́ко Благословéн еси́ во вéки векóв. Ами́нь.

Исповедание грехов повседневное

Исповéдаю Тебé Гóсподу Бóгу моему́ и Творцу́, во Святéй Трóице Еди́ному, слáвимому и покланя́емому, Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, вся моя́ грехи, я́же содéях во вся дни животá моегó, и на вся́кий час, и в настоя́щее врéмя, и в прешéдшия дни и нóщи, дéлом, слóвом, помышлéнием, объядéнием, пия́нством, тайноядéнием, празднослóвием, уны́нием, лéностию, прекослóвием, непослушáнием, оклеветáнием, осуждéнием, небрежéнием, самолю́бием, многостяжáнием, хищéнием, неправдоглагóланием, скверноприбы́тчеством, мшелои́мством, ревновáнием, зáвистию, гнéвом, памятозлóбием, нéнавистию, лихои́мством и всéми мои́ми чу́вствы: зрéнием, слу́хом, обоня́нием, вку́сом, осязáнием и прóчими мои́ми грехи́, душéвными вку́пе и телéсными, и́миже Тебé Бóга моегó и Творцá прогнéвах, и бли́жняго моегó онепрáвдовах: о сих жалéя, ви́нна себé Тебé Бóгу моему́ представля́ю, и имéю вóлю кáятися: тóчию, Гóсподи Бóже мой, помози́ ми, со слезáми смирéнно молю́ Тя: прешéдшая же согрешéния моя́ милосéрдием Твои́м прости́ ми, и разреши́ от всех сих, я́же изглагóлах пред Тобóю, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Молитвы утренние

Начало

Востав от сна, прежде всякого другого дела, стань благоговейно, представляя себя пред Всевидящим Богом, и, совершая крестное знамение, произнеси:

Во и́мя Отцá, и Сы́на, и Святáго Ду́ха. Ами́нь.

Затем немного подожди, пока все чувства твои не придут в тишину и мысли твои не оставят все земное, и тогда произноси следующие молитвы, без поспешности и со вниманием сердечным:

Молитва мытаря

(Евангелие от Луки, глава 18, стих 13)

Бóже, ми́лостив бу́ди мне грéшному. (Поклон)

Молитва предначинательная

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.

Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé.

Молитва Святому Духу

Царю́ Небéсный, Утéшителю, Ду́ше и́стины, И́же вездé сый и вся исполня́яй, Сокрóвище благи́х и жи́зни Подáтелю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия сквéрны, и спаси́, Блáже, ду́ши нáша [1] .

Трисвятое

Видео (кликните для воспроизведения).

Святы́й Бóже, Святы́й Крéпкий, Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слáва Отцу́ и Сы́ну и Святóму Ду́ху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятáя Трóице, поми́луй нас; Гóсподи, очи́сти грехи́ нáша; Влады́ко, прости́ беззакóния нáша; Святы́й, посети́ и исцели́ нéмощи нáша, и́мене Твоегó рáди.

Го́споди поми́луй (трижды).

Молитва Господня

Óтче наш, И́же еси́ на небесéх! Да святи́тся и́мя Твоé, да прии́дет Цáрствие Твоé, да бу́дет вóля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный дáждь нам днесь; и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим; и не введи́ нас во искушéние, но избáви нас от лукáваго.

Тропари Троичные

Востáвше от сна, припáдаем Ти, Блáже, и áнгельскую песнь вопиéм Ти, Си́льне: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.

Слава: От одрá и сна воздви́гл мя еси́, Гóсподи, ум мой просвети́ и сéрдце, и устнé мои́ отвéрзи, во éже пéти Тя, Святáя Трóице: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.

И ныне: Внезáпно Судия́ прии́дет, и коегóждо дея́ния обнажáтся, но стрáхом зовéм [3] в полу́нощи: Свят, Свят, Свят еси́, Бóже, Богорóдицею поми́луй нас.

Гóсподи поми́луй (12 раз).

[1] От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается тропарь: «Христóс воскрéсе из мéртвых, смéртию смерть попрáв, и су́щим во гробéх живóт даровáв» (Трижды).

От Вознесения до Троицы начинаем молитвы со «Святы́й Бóже. », опуская «Слáва Тебé, Бóже наш, слáва Тебé» и «Царю́ Небéсный́».

Это замечание относится и к молитвам на сон грядущим.

[2] Когда написано «Слáва:», «И ны́не:», надо читать полностью: «Слáва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху», «И ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь».

[3] В церковнославянском языке нет звука ё, а поэтому надо читать «зовéм», а не «зовём», «твоé», а не «твоё», «моé», а не «моё», и т. д.

Молитва ко Пресвятой Троице

От сна востáв, благодарю́ Тя, Святáя Трóице, я́ко мнóгия рáди Твоея́ блáгости и долготерпéния не прогнéвался еси́ на мя, лени́ваго и грéшнаго, нижé погуби́л мя еси́ со беззакóньми мои́ми; но человеколю́бствовал еси́ обы́чно и в нечáянии лежáщаго воздви́гл мя еси́, во éже у́треневати и славослóвити держáву Твою́. И ны́не просвети́ мои́ óчи мы́сленныя, отвéрзи моя́ устá поучáтися словесéм Твои́м, и разумéти зáповеди Твоя́, и твори́ти вóлю Твою́, и пéти Тя во исповéдании сердéчнем, и воспевáти всесвятоé и́мя Твоé, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Читайте так же:  Молитва как избавиться от врагов

Прииди́те, поклони́мся Царéви нáшему Бо́гу. (Поклон) Прииди́те, поклони́мся и припадéм Христу́, Царéви нáшему Бóгу. (Поклон) Прииди́те, поклони́мся и припадéм Самому́ Христу́, Царéви и Бóгу нáшему. (Поклон)

Псалом 50

Символ веры

1 Вéрую во еди́наго Бóга Отцá, Вседержи́теля, 2 Творцá нéбу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. 3 И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век; Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас рáди человéк и нáшего рáди спасéния сшéдшаго с небéс и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Дéвы, и вочеловéчшася. 4 Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пилáте, и страдáвша, и погребéнна. 5 И воскрéсшаго в трéтий день по Писáнием. 6 И возшéдшаго на небесá, и седя́ща одесну́ю Отцá. 7 И пáки гряду́щаго со слáвою суди́ти живы́м и мéртвым, Егóже Цáрствию не бу́дет концá. 8 И в Ду́ха Святáго, Гóспода, Животворя́щаго, И́же от Отцá исходя́щаго, И́же со Отцéм и Сы́ном спокланя́ема и сслáвима, глагóлавшаго прорóки. 9 Во еди́ну Святу́ю Собóрную и Апóстольскую Цéрковь. 10 Исповéдую еди́но крещéние во оставлéние грехóв. 11 Чáю воскресéния мéртвых, 12 и жи́зни бу́дущаго вéка. Ами́нь.

Молитва 1-я, святого Макария Великого

Бóже, очи́сти мя грéшнаго, я́ко николи́же сотвори́х благóе пред Тобою; но избáви мя от лукáваго, и да бу́дет во мне вóля Твоя́, да неосуждéнно отвéрзу устá моя́ недостóйная и восхвалю́ и́мя Твоé святóе, Отцá и Сы́на и Святáго Ду́ха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 2-я, того же святого

От сна востáв, полу́нощную песнь приношу́ Ти, Спáсе, и припáдая вопию́ Ти: не даждь ми усну́ти во грехо́вней смéрти, но ущéдри мя, распны́йся во́лею, и лежáщаго мя в лéности ускори́в возстáви, и спаси́ мя в предстоя́нии и моли́тве, и по сне нощнéм возсия́й ми день безгрéшен, Христé Бóже, и спаси́ мя.

Молитва 3-я, того же святого

К Тебé, Влады́ко Человеколю́бче, от сна востáв прибегáю, и на делá Твоя́ подвизáюся милосéрдием Твои́м, и молю́ся Тебé: помози́ ми на вся́кое врéмя, во вся́кой вéщи, и избáви мя от вся́кия мирски́я злы́я вéщи и диáвольскаго поспешéния, и спаси́ мя, и введи́ в Цáрство Твоé вéчное. Ты бо еси́ мой Сотвори́тель и вся́кому блáгу Промы́сленник и Подáтель, о Тебé же все уповáние моé, и Тебé слáву возсылáю, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 4-я, того же святого

Гóсподи, И́же мнóгою Твоéю блáгостию и вели́кими щедрóтами Твои́ми дал еси́ мне, рабу́ Твоéму, мимошéдшее врéмя но́щи сея́ без напáсти прейти́ от вся́каго злá проти́вна; Ты Сам, Влады́ко, вся́ческих Твóрче, сподóби мя и́стинным Твои́м свéтом и просвещéнным сéрдцем твори́ти вóлю Твою́, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 5-я, святого Василия Великого

Гóсподи Вседержи́телю, Бóже сил и вся́кия плóти, в вы́шних живы́й и на смирéнныя призирáяй, сердцá же и утрóбы испыту́яй и сокровéнная человéков я́ве предвéдый, Безначáльный и Присноу́щный Свéте, у Негó же несть пременéние, или́ преложéния осенéние; Сам, Безсмéртный Царю́, приими́ молéния нáша, я́же в настоя́щее врéмя, на мнóжество Твои́х щедрóт дерзáюще, от сквéрных к Тебé устéн твори́м, и остáви нам прегрешéния нáша, я́же дéлом, и слóвом, и мы́слию, вéдением, или невéдением согрешéнная нáми; и очи́сти ны от вся́кия сквéрны плóти и ду́ха. И дáруй нам бóдренным сéрдцем и трéзвенною мы́слию всю́ настоя́щаго жития́ нощь прейти́, ожидáющим пришéствия свéтлаго и явлéннаго дне Единорóднаго Твоегó Сы́на, Гóспода и Бóга и Спáса нáшего Иису́са Христá, в óньже со слáвою Судия́ всех прии́дет, кому́ждо отдáти по дéлом его; да не пáдше и облени́вшеся, но бóдрствующе и воздви́жени в дéлание обря́щемся готóви, в рáдость и Божéственный чертóг слáвы Егó совни́дем, идéже прáзднующих глас непрестáнный, и неизречéнная слáдость зря́щих Твоегó лицá добрóту неизречéнную. Ты бо еси́ и́стинный Свет, просвещáяй и освящáяй вся́ческая, и Тя поéт вся тварь во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 6-я, того же святого

Тя благослови́м, вы́шний Бóже и Гóсподи ми́лости, творя́щаго при́сно с нáми вели́кая же и неизслéдованная, слáвная же и ужáсная, и́хже несть числá, подáвшаго нам сон во упокоéние нéмощи нáшея, и ослаблéние трудóв многотру́дныя плóти. Благодари́м Тя, я́ко не погуби́л еси́ нас со беззакóньми нáшими, но человеколю́бствовал еси́ обы́чно, и в нечáянии лежáщия ны воздви́гл еси́, во éже славослóвити держáву Твою́. Тéмже мóлим безмéрную Твою́ блáгость, просвети́ нáша мы́сли, очесá, и ум наш от тя́жкаго сна лéности возстáви: отвéрзи нáша устá, и испóлни я Твоегó хвалéния, я́ко да возмóжем непоколéблемо пéти же и исповéдатися Тебé, во всех, и от всех слáвимому Бóгу, Безначáльному Отцу́ со Единорóдным Твои́м Сы́ном и Всесвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.

Молитва 7-я, ко Пресвятой Богородице

Молитва 8-я, Господу нашему Иисусу Христу

Многоми́лостиве и Всеми́лостиве Бóже мой, Гóсподи Иису́се Христé, мнóгия рáди любвé сшел и воплоти́лся еси́, я́ко да спасéши всех. И пáки, Спáсе, спаси́ мя по благодáти, молю́ Тя; áще бо от дел спасéши мя, несть се благодáть и дар, но долг пáче. Ей, мнóгий в щедрóтах и неизречéнный в ми́лости! Вéруяй бо в Мя, рекл еси́, о Христé мой, жив бу́дет и не у́зрит смéрти во вéки. Áще у́бо вéра, я́же в Тя, спасáет отчáянныя, се вéрую, спаси́ мя, я́ко Бог мой еси́ Ты и Создáтель. Вéра же вмéсто дел да вмени́тся мне, Бóже мой, не обря́щеши бо дел отню́д оправдáющих мя. Но та вéра моя́ да довлéет вмéсто всех, та да отвещáет, та да оправди́т мя, та да покáжет мя причáстника слáвы Твоея́ вéчныя. Да не у́бо похи́тит мя сатанá, и похвáлится, Слóве, éже оттóргнути мя от Твоея́ руки́ и огрáды; но или́ хощу́, спаси́ мя, или́ не хощу́, Христé Спáсе мой, предвари́ скóро, скóро, погибóх: Ты бо еси́ Бог мой от чрéва мáтере моея́. Сподóби мя, Гóсподи, ны́не возлюби́ти Тя, я́коже возлюби́х иногдá той сáмый грех; и пáки порабóтати Тебé без лéности тóщно, я́коже порабóтах прéжде сатанé льсти́вому. Наипáче же порабóтаю Тебé, Гóсподу и Бóгу моему́ Иису́су Христу́, во вся дни животá моегó, ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.

Читайте так же:  Молитвы вечерние от вознесения до Троицы

Молитва 9-я, к Ангелу Хранителю

Святы́й Áнгеле, предстоя́й окая́нной моéй души́ и стрáстной моéй жи́зни, не остáви менé грéшнаго, нижé отступи́ от менé за невоздержáние моé. Не даждь мéста лукáвому дéмону обладáти мнóю, наси́льством смéртнаго сегó телесé; укрепи́ бéдствующую и худу́ю мою́ ру́ку и настáви мя на путь спасéния. Ей, святы́й Áнгеле Бóжий, храни́телю и покрови́телю окая́нныя моея́ души́ и тéла, вся мне прости́, ели́кими тя оскорби́х во вся дни животá моегó, и áще что согреши́х в прешéдшую нощь сию́, покры́й мя в настоя́щий день, и сохрани́ мя от вся́каго искушéния проти́внаго, да ни в кóем гресé прогнéваю Бóга, и моли́ся за мя ко Гóсподу, да утверди́т мя в стрáсе Своéм, и достóйна покáжет мя раба Своея́ блáгости. Ами́нь.

Молитва 10-я, ко Пресвятой Богородице

Пресвятáя Влады́чице моя́ Богорóдице, святы́ми Твои́ми и всеси́льными мольбáми отжени́ от менé смирéннаго и окая́ннаго рабá Твоегó уны́ние, забвéние, неразу́мие, нерадéние, и вся сквéрная, лукáвая и ху́льная помышлéния от окая́ннаго моегó сéрдца и от помрачéннаго умá моегó; и погаси́ плáмень страстéй мои́х, я́ко нищ есмь и окая́нен. И избáви мя от мнóгих и лю́тых воспоминáний и предприя́тий и от всех дéйств злых свободи́ мя. Я́ко благословéна еси́ от всех родóв, и слáвится пречестнóе и́мя Твоé во вéки векóв. Ами́нь.

Молитвенное призывание святого, имя которого носишь

Моли́ Бóга о мне, святы́й угóдниче Бóжий (имя), я́ко аз усéрдно к тебé прибегáю, скóрому помóщнику и моли́твеннику о душé моéй.

Песнь Пресвятой Богородице

Богорóдице Дéво, рáдуйся, Благодáтная Мари́е, Госпóдь с Тобóю; благословéна Ты в женáх и благословéн плод чрéва Твоегó, я́ко Спáса родилá еси́ душ нáших.

Тропарь Кресту и молитва за Отечество

Спаси́, Гóсподи, лю́ди Твоя́, и благослови́ достояние Твоé, побéды правослáвным христиáном на сопроти́вныя дáруя, и Твоé сохраняя Крестóм Твои́м жи́тельство.

Молитва о Живых

Спаси́, Гóсподи, и поми́луй отцá моего́ духо́внаго (имя), роди́телей мои́х (имена), срóдников (имена), начáльников, настáвников, благодéтелей (имена их) и всех правослáвных христиáн.

Молитва о усопших

Упокóй, Гóсподи, ду́ши усóпших раб Твои́х: роди́телей мои́х, срóдников, благодéтелей (имена их), и всех правослáвных христиáн, и прости́ им вся согрешéния вóльная и невóльная, и дáруй им Цáрствие Небéсное.

Окончание молитв

Достóйно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя Богорóдицу, Присноблажéнную и Пренепорóчную и Мáтерь Бóга нáшего. Честнéйшую Херуви́м и славнéйшую без сравнéния Серафи́м, без истлéния Бóга Слóва рóждшую, су́щую Богорóдицу Тя величáем [1] .

Гóсподи поми́луй (трижды).

Гóсподи Иису́се Христé, Сы́не Бóжий, моли́тв рáди Пречи́стыя Твоея́ Мáтере, преподóбных и богонóсных отéц нáших и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.

[1] В дни двунадесятых праздников до их отдания вместо этой молитвы читаются особые задостойники.

Это замечание относится и к молитвам на сон грядущим.

История создания православных молитв

Время от Моисея (1550 лет до Р. Х.) до Самуила (1050 лет до Р. Х.) можно назвать первым периодом формирования св. Писания. Боговдохновенный Моисей, записавший свои откровения, законы и повествования, дал следующее повеление левитам, носящим ковчег завета Господня: «возьмите сию книгу закона и положите ее по правую сторону ковчега Господа Бога вашего» (Втор. 31:26). Последующие священные писатели продолжали приписывать свои творения к Пятикнижию Моисееву с повелением хранить их там же, где хранилось и оно, — как бы в одной книге. Так, об Иисусе Навине читаем, что он «вписал слова» свои «в книгу закона Божия,» т. е. в Моисееву книгу (Ис. Нав. 24:26). Точно также о Самуиле, пророке и судии, жившем в начале царского периода, говорится, что он «изложил народу права царства, и написал в книгу (очевидно уже всем известную и до него существовавшую), и положил перед Господом,» т. е. сбоку ковчега завета Господня, где хранилось Пятикнижие (1 Цар. 10:25).

В течение времени от Самуила до Вавилонского пленения (589 лет до Р. Х.) собирателями и хранителями священных ветхозаветных книг были старейшины израильского народа и пророки. О последних, как главных авторах еврейской письменности, очень часто говорится в книгах Паралипоменон. Нужно также иметь в виду замечательное свидетельство иудейского историка Иосифа Флавия об обычае древних евреев пересматривать существующие тексты Священного Писания после всяких смутных обстоятельств (например, продолжительных войн). Это было иногда как бы новое издание древних божественных Писаний, выпускать которое дозволялось, однако, только Богом вдохновенным людям — пророкам, помнившим древнейшие события и писавшим историю своего народа с величайшей точностью. Достойно примечания древнее предание иудеев о том, что благочестивый царь Езекия (710 лет до Р. Х.), с избранными старейшинами, издал книгу пророка Исаии, Притчей Соломоновых, Песнь-Песней и Екклезиаст.

Время от Вавилонского пленения до времени Великой синагоги при Ездре и Неемии (400 лет до Р. Х.) является периодом окончательного завершения ветхозаветного списка Священных книг (канона). Главный труд в этом великом деле принадлежит священнику Ездре, этому священному учителю закона Бога небесного (Езд. 7:12). При содействии ученого Неемии, создателя обширной библиотеки, собравшего «сказания о царях, пророках, о Давиде и письма царей о священных приношениях» (2 Мак. 2:13), Ездра тщательно пересмотрел и издал в одном составе все бывшие до него боговдохновенные писания и включил в этот состав, как Неемиину книгу, так и книгу со своим собственным именем. Тогда еще находившиеся в живых пророки Аггей, Захария и Малахия были, без сомнения, сотрудниками Ездры и творения их, конечно в это же время, вошли в список книг, собранных Ездрой. Со времен Ездры прекращают являться в еврейском народе боговдохновенные пророки, и книги, вышедшие после этого времени, уже не вносятся в список священных книг. Так, например, книга Иисуса сына Сирахова, написанная также на еврейском языке, при всем своем церковном достоинстве, в священный канон уже не вошла.

Читайте так же:  Молитвы о помощи в спорте

Древность священных ветхозаветных книг видна из самого их содержания. Книги Моисеевы так живо повествуют о жизни человека тех далеких времен, так ярко рисуют патриархальный быт, так соответствуют древним преданиями тех народов, что читатель естественно приходит к мысли о близости самого автора ко временам, о которых он повествует.

По отзыву знатоков еврейского языка, самый слог Моисеевых книг носит на себе печать глубочайшей древности: месяцы года еще не имеют собственных названий, а называются просто первым, вторым, третьим и т. д. месяцами, да и самые книги называются просто начальными своими словами без особенных наименований, напр. Берешит («вначале» — кн. Бытия), Ве эллэ шемот («и сии суть имена» — кн. Исход), и т. д., как бы в доказательство того, что еще никаких других книг не было, для отличия от которых требовались бы особые названия. Такое же соответствие с духом и характером древних времен и народов замечается и у прочих священных писателей, живших после Моисея.

Ко времени Христа Спасителя древнееврейский язык, на котором написан Закон, был уже мертвым языком. Еврейское население Палестины говорило общим для семитических племен языком — арамейским. Христос тоже говорил на этом языке. Те немногие Христовы слова, которые евангелисты приводят буквально: «талифа куми, авва, Елои, Елои, ламма савахвани» — все это арамейские слова. Когда после Иудейской войны прекратилось существование и малых общин иудео-христиан, тогда Священное Писание на еврейском языке совершенно исчезло из христианской среды. Воле Божией было угодно, чтобы, отвергшая Его и изменившая своему назначению, иудейская община оказалась единственной хранительницей Священного Писания на исконном языке, и вопреки своей воле, стала свидетельницей, что все что говорит Христова Церковь относительно древних пророчеств о Христе Спасителе и Божием приготовлении людей к принятию Сына Божия, не измышлено христианами, но является подлинной, многогранно утвержденной истиной.

Весьма важным признаком священных книг Библии, обуславливающим собой различную степень их авторитетности, является канонический характер одних книг и неканонический других. Чтобы выяснить происхождение этого различия, необходимо коснуться самой истории образования Библии. Мы уже имели случай заметить, что в состав Библии вошли священные книги, написанные в различные эпохи и разнообразными авторами. К этому нужно теперь добавить, что на ряду с подлинными, богодухновенными книгами появились в разные эпохи и неподлинные, или не богодухновенные книги, которыми, однако, их авторы старались придать внешний вид подлинных и богодухновенных. Особенно много подобных сочинений появилось в первые века христианства, на почве евионитства и гностицизма, вроде «первоевангелия Иакова», «евангелия Фомы», «апокалипсиса ап. Петра», «апокалипсиса Павла» и др. Необходим, следовательно, был авторитетный голос, который ясно бы определил, какие из этих книг, действительно, истинны и богодухновенны, какие только назидательны и полезны (не будучи богодухновенны) и какие прямо вредны и подложны. Такое руководство и дано было всем верующим самой Христианской Церковью в её списке так называемых канонических книг.

Ветхозаветное Священное Писание содержит в себе следующие книги

Книги пророка Моисея или Тора (содержащие основы ветхозаветной веры): Бытие, Исход, Левит, Числа и Второзаконие.

Исторические книги: книга Иисуса Навина, книга Судей, книга Руфь, книги Царств: 1-я, 2-я, 3-я и 4-я, книги Паралипоменон: 1-я и 2-я, Первая книга Ездры, книга Неемии, Вторая книга Есфирь.

Учительные книги (назидательного содержания): книга Иова, Псалтырь, книга притч Соломона, книга Екклезиаст, книга Песни Песней.

Пророческие книги (преимущественно пророческого содержания): книга пророка Исаии, книга пророка Иеремии, книга пророка Иезекииля, книга пророка Даниила, Двенадцать книг малых пророков: Осии, Иоиля, Амоса, Авдии, Ионы, Михея, Наума, Аввакума, Софонии, Аггея, Захарии и Малахии.

Кроме этих книг ветхозаветного списка, в Греческой, Русской и некоторых других переводах Библии находятся следующие так именуемые «неканонические» книги. Среди них: книга Товит, Иудифь, Премудрости Соломона, книга Иисуса сына Сирахова, Вторая и Третья книга Ездры, три Маккавейские книги. Так они называются потому, что они были написаны после того, как был закончен список (канон) священных книг. Некоторые современные издания Библии этих «неканонических» книг не имеют, в русской же Библии они есть. Приведенные выше названия священных книг взяты из греческого перевода 70-ти толковников. В Библии на еврейском языке и в некоторых современных переводах Библии, несколько ветхозаветных книг носят другие названия.

Итак, Библия есть голос Духа Святого, но Божественный голос звучал через человеческих посредников и человеческими средствами. Поэтому Библия есть книга, имеющая и земную свою историю. Она явилась не сразу. Писалась она многими людьми в течение длительного периода на нескольких языках в разных странах.

Видео (кликните для воспроизведения).

Православный христианин никогда не может ни в чем, ни в малом, ни в большом «войти в противоречие с Библией,» счесть хотя бы одно слово устарелым, потерявшим силу, или фальшивым, как уверяют нас протестантские и другие «критики,» враги Божьего слова. «Небо и земля мимо идут, но слова Божии не мимо идут» (Мф. 24:35) и «скорее небо и земля прейдут, нежели одна черта из Закона пропадет» (Лук. 16:17), как сказал Господь.

Православные молитвы история
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here