Молитва на освящение Креста на купол

Молитвенное правило: Молитва на освящение Креста на купол | golgoffa.ru - ответы из святых книг и открытых источников в сети.

12.10 Освящение крестов на купола строящегося храма во имя святой мученицы Татианы.

12 октября, по благословению митрополита Владивостокского и Приморского Владимира, в селе Боголюбовка Уссурийского городского округа было совершено освящение крестов на купола строящегося храма во имя святой мученицы Татианы. Чин освящения совершил благочинный церквей II округа протоиерей Сергий Якутов в сослужении ответственного за строительство храма иерея Павла Моисеева и игумена Феофана (Зиборова). На богослужении присутствовал начальник отдела по работе с Раковской территорией Уссурийского городского округа — Осипенко Александр Васильевич, а также гости и жители села.

После молебна, протоиерей Сергий обратился к собравшимся с приветственным словом. В частности батюшка коснулся вопроса важности строительства храмов, как духовных, культурных, архитектурных центров, способствующих укреплению любви к селу и возрастанию чувства национального самосознания, без которого невозможно успешное преодоление трудностей, стоящих сегодня перед нашим народом.

В свою очередь, А.В. Осипенко выразил надежду на скорое окончание строительных работ и выразил признательность всем, кто принимает деятельное участие возрождении духовной жизни села.

Затем состоялась краткая беседа благочинного с жителями Боголюбовки.

Молитва на освящение Креста на купол

Взeмъ їерeй є3пітрахи1ль на себE, и3 покади1въ кrтъ fmміaмомъ бlгословeннымъ, начинaетъ nбhчнw:

Б lгословeнъ бGъ нaшъ. Ли1къ: Трис™0е. и3 по Џ§е нaшъ: Їерeй: Ћкw твоE є4сть цrтво:

И# ѓбіе пою1тъ, и3ли2 чтyтъ тропари2 сі‰, глaсъ №:

С п7си2 гDи лю1ди тво‰, / и3 бlгослови2 достоsніе твоE, / побBды на сопроти6вныz дaруz, / и3 твоE сохранsz кrт0мъ твои1мъ жи1тельство.

Слaва, глaсъ д7: Вознесhйсz на кrтъ в0лею, / тезоимени1тому твоемY н0вому жи1тельству / щедрHты тво‰ дaруй, хrтE б9е: / возвесели2 нaсъ си1лою твоeю, / побBды даS нaмъ на сопостaты, / пос0біе и3мyщымъ твоE nрyжіе ми1ра, / непобэди1мую побёду.

И# нhнэ, глaсъ ѕ7: Предстaтельство хrтіaнъ непостhдное, / ходaтайство ко творцY непрел0жное, / не прeзри грёшныхъ молeній глaсы: / но предвари2 ћкw бlгaz на п0мощь нaсъ, вёрнw зовyщихъ ти2: / ўскори2 на мlтву, и3 потщи1сz на ўмолeніе, / предстaтельствующи при1снw бцdе, чтyщихъ тS.

Посeмъ рeкшу діaкону: ГDу пом0лимсz, и3 кли1ру: ГDи поми1луй.

Чтeтъ їерeй мlтву сію2:

Їерeй же взeмъ сщ7eнную в0ду, кропи1тъ є4ю кrтъ, глаг0лz:

Б lгословлsетсz и3 њсщ7aетсz знaменіе сіE кrтное, бlгодaтію с™aгw д¦а, њкроплeніемъ воды2 сеS сщ7eнныz, во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, ґми1нь.

Ѓбіе же поeтсz кондaкъ сeй, глaсъ д7:

В ознесhйсz на кrтъ в0лею, / тезоимени1тому твоемY н0вому жи1тельству / щедрHты тво‰ дaруй, хrтE б9е: / возвесели2 нaсъ си1лою твоeю, / побBды даS нaмъ на сопостaты, / пос0біе и3мyщымъ твоE nрyжіе ми1ра, / непобэди1мую побёду.

Посeмъ твори1тъ nбhчный tпyстъ хрaму: дёлателіе же взeмше кrтъ, поставлsютъ є3го2 на своeмъ мёстэ верхY цRкве.

Молитва на освящение Креста на купол

Постaвлену бhвшу столY чeстнw покровeнну пред8 с™hми враты2, їерeй въ є3пітрахи1ль и3 фелHнь њдёzнъ, и3сх0дитъ, и3 кrтоwбрaзнw покади1въ н0вый кrтъ, начинaетъ nбhчнw: Бlгословeнъ бGъ нaшъ: Ли1къ поeтъ: ЦRю2 небeсный. Чтeцъ: Трис™0е. Џ§е нaшъ: и3 по Ћкw твоE є4сть цrтво: Г Dи поми1луй, в7i. С лaва, и3 нhнэ: П ріиди1те, поклони1мсz: три1жды.

И# pал0мъ рlа:

П омzни2 гDи дв7да, и3 всю2 кр0тость є3го2. Ћкw клsтсz гDеви, њбэщaсz бGу їaкwвлю: Ѓще вни1ду въ селeніе д0му моегw2, и3ли2 взhду на џдръ постeли моеS: Ѓще дaмъ с0нъ nчи1ма мои1ма, и3 вёждома мои1ма дремaніе, и3 пок0й скраніaма мои1ма: Д0ндеже њбрsщу мёсто гDеви, селeніе бGу їaкwвлю. СE слhшахомъ | во є3vфрafэ, њбрэт0хомъ | въ полsхъ дубрaвы. Вни1демъ въ селє1ніz є3гw2, поклони1мсz на мёсто, и3дёже стоsстэ н0зэ є3гw2. Воскrни2 гDи въ пок0й тв0й, ты2 и3 ківHтъ с™hни твоеS. Сщ7eнницы твои2 њблекyтсz прaвдою, и3 прпdбніи твои2 возрaдуютсz. дв7да рaди рабA твоегw2, не tврати2 лицE помaзаннагw твоегw2. Клsтсz гDь дв7ду и4стиною, и3 не tвeржетсz є3S: t плодA чрeва твоегw2 посаждY на пrт0лэ твоeмъ. Ѓще сохранsтъ сhнове твои2 завётъ м0й, и3 свидBніz мо‰ сі‰, и5мже научY |, и3 сhнове и4хъ до вёка сsдутъ на пrт0лэ твоeмъ. Ћкw и3збрA гDь сіHна, и3зв0ли и5 въ жили1ще себЁ. Сeй пок0й м0й во вёкъ вёка, здЁ вселю1сz, ћкw и3зв0лихъ и5. Лови1тву є3гw2 бlгословлszй бlгословлю2, ни1щыz є3гw2 насыщY хлёбы, Сщ7eнники є3гw2 њблекY во сп7сeніе, и3 прпdбніи є3гw2 рaдостію возрaдуютсz. Тaмw возращY р0гъ дв7дови, ўгот0вахъ свэти1льникъ помaзанному моемY. Враги2 є3гw2 њблекY студ0мъ, на нeмже процвэтeтъ с™hнz моS.

Тaже, pал0мъ н7f:

Б 9е, tри1нулъ ны2 є3си2, и3 низложи1лъ є3си2 нaсъ: разгнёвалсz є3си2, и3 ўщeдрилъ є3си2 нaсъ. Стрsслъ є3си2 зeмлю, и3 смути1лъ є3си2 ю5: и3сцэли2 сокрушeніе є3S, ћкw подви1жесz. Показaлъ є3си2 лю1демъ твои6мъ жестHкаz, напои1лъ є3си2 нaсъ він0мъ ўмилeніz. Дaлъ є3си2 боsщымсz тебE знaменіе, є4же ўбэжaти t лицA лyка. Ћкw да и3збaвzтсz возлю1бленніи твои2, сп7си2 десни1цею твоeю, и3 ўслhши мS. БGъ возглаг0ла во с™ёмъ своeмъ: возрaдуюсz, и3 раздэлю2 сіки1му, и3 ю3д0ль жили1щъ размёрю. М0й є4сть галаaдъ, и3 м0й є4сть манассjй, и3 є3фрeмъ крёпость. главы2 моеS, їyда цaрь м0й. Мwaвъ кон0бъ ўповaніz моегw2: на їдумeю прострY сап0гъ м0й, мнЁ и3ноплемє1нницы покори1шасz. Кто2 введeтъ мS во грaдъ њграждeніz; и3ли2 кто2 настaвитъ мS до їдумeи; Не тh ли б9е tри1нувый нaсъ; и3 не и3зhдеши б9е въ си1лахъ нaшихъ; Дaждь нaмъ п0мощь t ск0рби, и3 сyетно сп7сeніе человёческо. Њ бз7э сотвори1мъ си1лу, и3 т0й ўничижи1тъ стужaющыz нaмъ.

Тaже, pал0мъ §и:

Г Dь воцRи1сz, да гнёваютсz лю1діе: сэдsй на херувjмэхъ, да подви1житсz землS. ГDь въ сіHнэ вели1къ, и3 выс0къ є4сть над8 всёми людьми2. Да и3сповёдzтсz и4мени твоемY вели1кому: ћкw стрaшно и3 с™о є4сть. И# чeсть царeва сyдъ лю1битъ: ты2 ўгот0валъ є3си2 правwты2, сyдъ и3 прaвду во їaкwвэ ты2 сотвори1лъ є3си2. Возноси1те гDа бGа нaшего, и3 покланsйтесz подн0жію нHгу є3гw2, ћкw с™о є4сть. Мwmсeй и3 ґарHнъ во їерeехъ є3гw2, и3 самyилъ въ призывaющихъ и4мz є3гw2: призывaху гDа, и3 т0й послyшаше и5хъ. Въ столпЁ џблачнэ глаг0лаше къ ни6мъ: ћкw хранsху свидBніz є3гw2 и3 повелBніz є3гw2, ±же дадE и5мъ. ГDи б9е нaшъ, ты2 послyшалъ є3си2 и5хъ: Б9е, ты2 млcтивъ бывaлъ є3си2 и5мъ, и3 мщaz на вс‰ начин†ніz и4хъ. Возноси1те гDа бGа нaшего, и3 покланsйтесz въ горЁ с™ёй є3гw2: ћкw с™ъ гDь бGъ нaшъ.

Читайте так же:  Молитва до аборта

Слaва, и3 нhнэ: Ґллилyіа, три1жды. ГDи поми1луй, три1жды.

И# тропaрь, глaсъ №:

С п7си2 гDи лю1ди тво‰, / и3 бlгослови2 достоsніе твоE, / побBды на сопроти6вныz дaруz, / и3 твоE сохранsz кrт0мъ твои1мъ жи1тельство. Три1жды.

Слaва, кондaкъ, глaсъ д7:

В ознесhйсz на кrтъ в0лею, / тезоимени1тому твоемY н0вому жи1тельству / щедрHты тво‰ дaруй, хrтE б9е: / возвесели2 нaсъ си1лою твоeю, / побBды даS нaмъ на сопостaты, / пос0біе и3мyщымъ твоE nрyжіе ми1ра, / непобэди1мую побёду.

И# нhнэ, глaсъ т0йже:

Ж ивотворsщій кrтъ твоеS бlгости, / є3г0же даровaлъ є3си2 нaмъ недостHйнымъ, гDи, / тебЁ прин0симъ въ мlтву, / сп7си2 вBрныz лю1ди бцdы рaди, њ нaсъ тебЁ молsщыzсz, / є3ди1не чlвэколю1бче.

Ѓбіе же посeмъ пою1тъ три1жды
тропaрь сeй, глaсъ ѕ7:

П осли2 бlгодaть твою2 жизнодaвче, / и3 кrтъ сeй њс™и2, / и3 всBмъ лю1демъ твои6мъ kви2 є3го2 / бhти п0мощь и3 ўтверждeніе:

Діaконъ: ГDу пом0лимсz.

Ли1къ: ГDи поми1луй.

Їерeй чтeтъ мlтву сію2:

Їерeй: Ми1ръ всBмъ.

Ли1къ: И# дyхови твоемY.

Діaконъ: Главы6 вaшz гDеви приклони1те.

Їерeй же чтeтъ тaйнw мlтву сію2:

Б 9е и3 џ§е гDа нaшегw ї>са хrтA, и4же кrт0мъ є3гw2 діaвола побэди1въ и3 смeрть ўмертви1въ, р0дъ человёческій t лeсти и3 мучи1тельства є3гw2 свободи1лъ є3си2: при1зри нhнэ на мlтву нaшу и3 на знaменіе сіE кrтное, въ слaву тебE бGа nц7A и3 є3диносyщнагw твоегw2 сн7а и3 соестeственнагw твоегw2 д¦а, и3 въ воспоминaніе џныz бhвшіz преслaвныz над8 діaволомъ, смeрти же и3 ѓда побёды, и3 нaшегw и3збавлeніz соwружeнное, д¦омъ твои1мъ с™hмъ, въ њкроплeніи воды2 сеS сщ7eнныz бlгослови2 и3 њс™и2. И# и3злeй на нE бlгословeніе твоE с™0е и3 си1лу, ю4же њкроплeніемъ кр0ве и3 пригвождeніемъ тёла возлю1бленнагw сн7а твоегw2 џно пребlгословeнное дрeво стzжaло є4сть: и3 томY подaждь, во є4же бhти вBрнымъ лю1демъ твои6мъ въ стёну и3 покр0въ, и3 въ ст0лпъ крёпости t лицA врaжіz, во tгнaніе же всsкагw ѕлA сопроти1внагw, и3 во и3сцэлeніе душeвныхъ, и3 тэлeсныхъ недyгwвъ, и3 во є4же ўслы6шаннымъ бhти мольбaмъ и3 молeніzмъ всёхъ вёрнw пред8 си1мъ знaменіемъ молsщихъ ти сz.

И# возглашaетъ: Тh бо є3си2 бGъ млcти, и3 щедр0тъ, и3 чlвэколю1біz, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, со є3динор0днымъ твои1мъ сн7омъ, и3 съ прес™hмъ, бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.

Їерeй же кропи1тъ сщ7eнною вод0ю, глаг0лz:

Њ сщ7aетсz кrтное сіE знaменіе бlгодaтію прес™aгw д¦а, њкроплeніемъ воды2 сеS сщ7eнныz, во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, ґми1нь. Три1жды.

И# ѓбіе посeмъ стaвъ бlгоговёйнw пред8 с™hмъ кrтнымъ знaменіемъ, кади1льницу же взeмъ кади1тъ є5 кrтоwбрaзнw, поS сі‰ стіхи6ры, глaсъ >:

К rтъ храни1тель всeй вселeннэй, / кrтъ красотA цRк0внаz: / кrтъ царє1мъ держaва: / кrтъ вBрнымъ ўтверждeніе: / кrтъ ѓгGлwмъ слaва, и3 бэсHмъ ћзва.

Слaва, и3 нhнэ, глaсъ д7: Њ тебЁ, требlжeнне и3 жизнодaвче кrте, / лю1діе питaеми спрaзднуютъ: съ безпл0тными ли1ки, / чи1нъ ґрхіерeйскій бlгоговёйнw поeтъ: / мн0жество же и4ночествующихъ и3 п0стникwвъ покланsетсz, / хrтa же на тебЁ распeншагосz вси2 прославлsемъ.

Посeмъ поS стіхи1ру сію2 двaжды: КrтY твоемY покланsемсz вLко, / и3 с™0е воскrніе твоE слaвимъ.

Покланsетсz бlгоговёйнw до земли2, и3 лобзaетъ чcтнhй и3 сщ7eнный кrтъ. По лобзaніи же пaки, трети1цею поS т0жде, покланsетсz.

Тaкожде и3 вси2 предстоsщіи покланsютсz, и3 лобзaютъ чcтнhй кrтъ:

Ли1ку пою1щу стіхи1ру сію2, глaсъ в7:

П ріиди1те вёрніи, / кrтA си1лэ поклони1мсz: дрeво бо въ раи2 смeрть прозzбE, / сіe же жи1знь процвэтE, / безгрёшна и3мyщее пригвождeнна на себЁ гDа, / t негHже вси2 kзhцы нетлёніе њб8eмлюще, зовeмъ: / кrт0мъ смeрть ўпраздни1вый, / и3 нaсъ t прeлести и3 мучи1тельства діaволz свободи1вый, / гDи слaва тебЁ.

Ѓбіе же посeмъ твори1тъ tпyстъ, рeкшу діaкону: Премyдрость. и3 ли1ку: ЧCтнёйшую херув‡мъ. Слaва, и3 нhнэ: ГDи поми1луй, три1жды. Бlгослови2.

Їерeй: И$же на дрeвэ кrтномъ сп7сeніz нaшегw рaди распнhйсz, и3 смeрть под8sти и3зв0ливый, и3 триднeвнw и3з8 мeртвыхъ воскRсhй: хrт0съ и4стинный бGъ нaшъ, мlтвами пречcтыz своеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 всёхъ рaди с™hхъ свои1хъ, поми1луетъ и3 сп7сeтъ нaсъ, ћкw бlгъ и3 чlвэколю1бецъ.

Їерeй же, взeмъ кrтъ, вн0ситъ є3го2 въ nлтaрь цrкими враты2, и3 њбрaщьсz къ лю1демъ, бlгословлsетъ и5хъ кrт0мъ, глаг0лz:

С п7си2 гDи лю1ди тво‰, / и3 бlгослови2 достоsніе твоE, / побBды на сопроти6вныz дaруz, / и3 твоE сохранsz кrт0мъ твои1мъ жи1тельство.

И# поставлsетъ кrтъ на пrт0лэ, и3 tх0дитъ бlгодарS бGа.

Требник гражданским шрифтом

Поста́влену бы́вшу столу́ че́стно покрове́нну пред святы́ми враты́, иере́й в епитрахи́ль и фело́нь оде́ян, исхо́дит, и крестообра́зно покади́в но́вый кре́ст, начина́ет обы́чно: Б лагослове́н Бо́г на́ш: Ли́к пое́т: Ц арю́ небе́сный. Чте́ц: Трисвято́е. О́ тче на́ш: и по я́ ко твое́ е́сть Ца́рство: Г о́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: П рииди́те, поклони́мся: три́жды.

Та́же, псало́м 59:

Б о́же, отри́нул ны́ еси́, и низложи́л еси́ на́с: разгне́вался еси́, и уще́дрил еси́ на́с. Стря́сл еси́ зе́млю, и смути́л еси́ ю́: исцели́ сокруше́ние ея́, я́ко подви́жеся. Показа́л еси́ лю́дем твои́м жесто́кая, напои́л еси́ на́с вино́м умиле́ния. Да́л еси́ боя́щымся тебе́ зна́мение, е́же убежа́ти от лица́ лу́ка. Я́ко да изба́вятся возлю́бленнии твои́, спаси́ десни́цею твое́ю, и услы́ши мя́. Бо́г возглаго́ла во святе́м свое́м: возра́дуюся, и разделю́ сики́му, и юдо́ль жили́щ разме́рю. Мо́й е́сть галаа́д, и мо́й е́сть манасси́й, и ефре́м кре́пость. главы́ моея́, иу́да ца́рь мо́й. Моа́в коно́б упова́ния моего́: на идуме́ю простру́ сапо́г мо́й, мне́ иноплеме́нницы покори́шася. Кто́ введе́т мя́ во гра́д огражде́ния? или́ кто́ наста́вит мя́ до идуме́и? Не ты́ ли Бо́же отри́нувый на́с? и не изы́деши Бо́же в си́лах на́ших? Да́ждь на́м по́мощь от ско́рби, и су́етно спасе́ние челове́ческо. О Бо́зе сотвори́м си́лу, и то́й уничижи́т стужа́ющыя на́м.

Читайте так же:  Молитва от порчи и от болезни

Та́же, псало́м 98:

Г оспо́дь воцари́ся, да гне́ваются лю́дие: седя́й на херуви́мех, да подви́жится земля́. Госпо́дь в сио́не вели́к, и высо́к е́сть над все́ми людьми́. Да испове́дятся и́мени твоему́ вели́кому: я́ко стра́шно и свя́то е́сть. И че́сть царе́ва су́д лю́бит: ты́ угото́вал еси́ правоты́, су́д и пра́вду во Иа́кове ты́ сотвори́л еси́. Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся подно́жию но́гу его́, я́ко свя́то е́сть. Моисе́й и ааро́н во иере́ех его́, и саму́ил в призыва́ющих и́мя его́: призыва́ху Го́спода, и то́й послу́шаше и́х. В столпе́ о́блачне глаго́лаше к ни́м: я́ко храня́ху свиде́ния его́ и повеле́ния его́, я́же даде́ и́м. Го́споди Бо́же на́ш, ты́ послу́шал еси́ и́х: Бо́же, ты́ ми́лостив быва́л еси́ и́м, и мща́я на вся́ начина́ния и́х. Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего, и покланя́йтеся в горе́ святе́й его́: я́ко свя́т Госпо́дь Бо́г на́ш.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Г о́споди поми́луй, три́жды.

И тропа́рь, гла́с 1:

С паси́ Го́споди лю́ди твоя́, и благослови́ достоя́ние твое́, побе́ды благове́рному импера́тору на́шему никола́ю алекса́ндровичу на сопроти́вныя да́руя, и твое́ сохраня́я кресто́м твои́м жи́тельство. Три́жды.

Сла́ва, конда́к, гла́с 4:

В ознесы́йся на кре́ст во́лею, тезоимени́тому твоему́ но́вому жи́тельству, щедро́ты твоя́ да́руй Христе́ Бо́же: возвесели́ си́лою твое́ю благове́рнаго импера́тора на́шего никола́я алекса́ндровича, побе́ды дая́ ему́ на сопоста́ты, посо́бие иму́щу твое́ ору́жие ми́ра, непобеди́мую побе́ду.

И ны́не, гла́с то́йже:

Ж ивотворя́щий кре́ст твоея́ бла́гости, его́же дарова́л еси́ на́м недосто́йным, Го́споди, тебе́ прино́сим в моли́тву, спаси́ царя́ и ве́рныя лю́ди Богоро́дицы ра́ди, о на́с тебе́ моля́щыяся, еди́не человеколю́бче.

А́бие же посе́м пою́т три́жды тропа́рь се́й, гла́с 6:

П осли́ благода́ть твою́ жизнода́вче, и кре́ст се́й освяти́, и все́м лю́дем твои́м яви́ его́ бы́ти по́мощь и утвержде́ние:

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Ли́к: Г о́споди поми́луй.

Иере́й чте́т моли́тву сию́:

Иере́й: М и́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Т ебе́ Го́споди.

Иере́й же чте́т та́йно моли́тву сию́:

Б о́же и о́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, и́же кресто́м его́ диа́вола победи́в и сме́рть умертви́в, ро́д челове́ческий от ле́сти и мучи́тельства его́ свободи́л еси́: при́зри ны́не на моли́тву на́шу и на зна́мение сие́ кре́стное, в сла́ву тебе́ Бо́га отца́ и единосу́щнаго твоего́ Сы́на и соесте́ственнаго твоего́ ду́ха, и в воспомина́ние о́ныя бы́вшия пресла́вныя над диа́волом, сме́рти же и а́да побе́ды, и на́шего избавле́ния сооруже́нное, ду́хом твои́м святы́м, в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя благослови́ и освяти́. И изле́й на не́ благослове́ние твое́ свято́е и си́лу, ю́же окропле́нием кро́ве и пригвожде́нием те́ла возлю́бленнаго Сы́на твоего́ о́но преблагослове́нное дре́во стяжа́ло е́сть: и тому́ пода́ждь, во е́же бы́ти ве́рным лю́дем твои́м в сте́ну и покро́в, и в сто́лп кре́пости от лица́ вра́жия, во отгна́ние же вся́каго зла́ сопроти́внаго, и во исцеле́ние душе́вных, и теле́сных неду́гов, и во е́же услы́шанным бы́ти мольба́м и моле́ниям все́х ве́рно пред си́м зна́мением моля́щих ти ся.

И возглаша́ет: Т ы́ бо еси́ Бо́г ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, со единоро́дным твои́м Сы́ном, и с пресвяты́м, благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Иере́й же кропи́т свяще́нною водо́ю, глаго́ля:

О свяща́ется кре́стное сие́ зна́мение благода́тию Пресвята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

И а́бие посе́м ста́в благогове́йно пред святы́м кре́стным зна́мением, кади́льницу же взе́м кади́т е́ крестообра́зно, поя́ сия́ стихи́ры, гла́с 8:

К ре́ст храни́тель все́й вселе́нней, кре́ст красота́ церко́вная: кре́ст царе́м держа́ва: кре́ст ве́рным утвержде́ние: кре́ст а́нгелом сла́ва, и бесо́м я́зва.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 4: О тебе́, треблаже́нне и жизнода́вче кре́сте, лю́дие пита́еми спра́зднуют: с безпло́тными ли́ки, чи́н архиере́йский благогове́йно пое́т: мно́жество же и́ночествующих и по́стников покланя́ется, Христа́ же на тебе́ распе́ншагося вси́ прославля́ем.

Посе́м поя́ стихи́ру сию́ два́жды: К ресту́ твоему́ покланя́емся Влады́ко, и свято́е воскре́сние твое́ сла́вим.

Покланя́ется благогове́йно до земли́, и лобза́ет честны́й и свяще́нный кре́ст. По лобза́нии же па́ки, трети́цею поя́ то́жде, покланя́ется.

Та́кожде и вси́ предстоя́щии покланя́ются, и лобза́ют Честны́й Кре́ст:

Ли́ку пою́щу стихи́ру сию́, гла́с 2:

П рииди́те ве́рнии, креста́ си́ле поклони́мся: дре́во бо в раи́ сме́рть прозябе́, сие́ же жи́знь процвете́, безгре́шна иму́щее пригвожде́нна на себе́ Го́спода. от него́же вси́ язы́цы нетле́ние объе́млюще, зове́м: кресто́м сме́рть упраздни́вый, и на́с от пре́лести и мучи́тельства диа́воля свободи́вый, Го́споди сла́ва тебе́.

Видео (кликните для воспроизведения).

А́бие же посе́м твори́т отпу́ст, ре́кшу диа́кону:

И ли́ку: Ч естне́йшую херуви́м. Сла́ва, и ны́не: Г о́споди поми́луй, три́жды. Благослови́.

Иере́й: И́ же на дре́ве кре́стном спасе́ния на́шего ра́ди распны́йся, и сме́рть подъя́ти изво́ливый, и тридне́вно из ме́ртвых воскресы́й: Христо́с и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами пречи́стыя своея́ ма́тере, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, и все́х ра́ди святы́х свои́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко бла́г и человеколю́бец.

Читайте так же:  Молитвы от блуда мужа

Иере́й же, взе́м кре́ст, вно́сит его́ в олта́рь Ца́рскими враты́, и обра́щься к лю́дем, благословля́ет и́х кресто́м, глаго́ля:

С паси́ Го́споди лю́ди твоя́, и благослови́ достоя́ние твое́:

И поставля́ет кре́ст на Престо́ле, и отхо́дит благодаря́ Бо́га.

Источник: Тексты приводятся по изданию: Тре́бник. В дву́х частя́х. — Москва́. Синода́льная типогра́фия. 1906.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Освящение креста, купола и колоколов Храма Тихона Задонского

Опубликовано Апр 12, 2016 | Комментарии (0)

10 апреля 2016 г. состоялось знаковое событие в жизни Тербунского Благочиния – освящение и поднятие купола и креста на главки храма святителя Тихона Задонского в селе Хутор- Берёзовка. Возрождается Храм – возникает новый приход. А церковный крест – это великая святыня, через которую благодать Святого Духа будет изливаться на всех жителей округи.

Более чем сто лет окрестности села Хутор-Берёзовка не слышали колокольного звона. А сегодня благовест огласил округу – Храм Тихона Задонского приобрел свои колокола! Теплый, ласковый ветер разносил звон во все стороны от Храма и, несомненно, уходил в Небо! Господи наш! Святитель Тихон Задонский ! Богородица, Царица земная и Небесная! Ангелы Небесные! Угодники Божии! Это мы, ныне живущие на земле, воздаем Вам хвалу и честь! Это мы славим Вас! Как можем, как подсказывает нам наше сердце, как направляет нас Господь! Вы слышали биение наших сердец, обращенных к Вам с великой радостью, слившихся воедино? Несомненно! Если Господь способен слышать каждый вздох человеческий, то в такие минуты общечеловеческой радости во славу Божию, он пребывал вместе с теми, кто присутствовал на освещении и возведении креста и куполов на хуторберёзовском Храме. И каждый ощущал благодать Божию в своей душе!

Купол и крест, приобретенные, как и колокола, исключительно на людские пожертвования, переливались на ярком весеннем солнышке. А когда их поднимали, они сверкали так ярко, посылая лучики благодатного света на присутствующих, словно освящали своей любовью жертвователей, благотворителей и всех неравнодушных людей за то, что Хутор – Берёзовский Храм восстает из руин, что слава Божия приходит на хуторберезовскую землю и всех живущих на ней людей. За то, что Церковь земная и Небесная теперь сливаются вместе! Нет слов передать ту радость , которая охватывает людей, когда они видят, что внося пусть и небольшие пожертвования, отдавая порой даже последние сбережения, но понемногу, всем миром смогли совершить такое большое и полезное дело.

Когда-то бабушки нынешних уже бабушек, которым сейчас за 80 лет, стоя на коленях здесь, у этого Храма обливались горькими слезами в момент его разрушения, а теперь, возможно, на том же самом месте их потомки плачут от радости за то, что Храм возвращается к жизни. Их матери – то есть, целое поколение — провело жизнь без Бога, не слыша слова Божьего и колокольного звона на своей земле, а им вот уже на закате своей жизни вновь пришлось испытать такую радость, такое счастье – возвращение Храма!

На освещение купола, креста и колоколов приехали священнослужители Тербунского района: протоиерей Сергий, настоятель Успенского Храма с. Солдатское, иероманах Тихон, настоятель Храма Спаса Нерукотворного с. Тульское и священнослужитель Хутор – Березовского Храма имени святителя Тихона Задонского иерей Алексий. Они совершили молебен и окропили святой водой крест, купол, колокола и всех присутствующих на празднике людей.

В завершении чина освящения под пение тропарей все присутствующие приложились к вновь освященному кресту и куполу, имея уникальную возможность почтить святыни, пока они еще не водружены на здание Храма

Невыразимой болью разрывались наши сердца лишь по случаю болезни нашего многоуважаемого, всеми любимого Благочинного Тербунского и Воловского районов, который не смог быть с нами вместе в эти минуты. Но сегодня во всех храмах района звучали молебные прошения о здравии протоиерея Романа и с этой же мольбой люди, целуя купол и крест, которые вскоре должны были вознестись над землей, обращали свои молитвы о нем ко Господу Богу. Да поможет Господь нашему благочинному, настоятелю Троицкого храма с. Тербуны протоиерею Роману быстрее окрепнуть и быть с нами рядом!

На празднике присутствовали представители Тербунской районной администрации во главе с главой района С.Н. Барабанщиковым . Возможно, Сергей Николаевич был здесь даже больше не по должности, а по велению своего сердца, потому что он отсюда родом. Здесь жили и молились в этом Храме его предки. Во время разрушения Храма бабушка Сергея Николаевича чудом смогла спасти икону Покрова Пресвятой Богородицы, которая многие годы хранилась потом в их доме. Но едва лишь началось восстановление Храма Тихона Задонского в селе Хутор-Берёзовка, Сергей Николаевич передал икону Храму. Теперь древняя святыня вновь доступна для поклонения всем, к ней притекающим.

Обращаясь к прихожанам отец Сергий сказал:

— В вашем селе восстанавливается порушенная святыня. И вот такая красота появилась. Появляется! Еще не появилась, потому что дел еще много. В этом селе появляется светоч, маленькая искорка благодати Божией, которая, надеюсь, в последствие разгорится в большой, огромный, всеобъемлющий, как Сам наш Господь Иисус Христос, пожар любви, можно сказать так, который принесет всем нам спасение душ наших. Не только нам, но и нашим потомкам, которые будут жить после нас – нашим детям, внукам, у кого-то уже и правнукам. Которые будут получать от Бога пользу душевную в этом Храме. И будут возносить молитвы о тех, кто это делал. Ну, а делали – вы! Вам большое, огромное человеческое спасибо. И я на всех вас призываю по молитвам Пресвятой Богородицы благодать Божию, здравие, спасение. Храни вас Господь!

Отец Алексий добавил:

— Благодарим всех тех людей, кто оказывал помощь для того, чтобы мы могли поднять вот этот купол с крестом и приобрести вот эти колокола. Благодарим всех, кто даже по небольшой сумме помогал. Общими силами, всем миром скопили определенную сумму и смогли с вашей помощью, материальной помощью, с Божьей помощью сделать вот такой замечательный купол, замечательный Крест и такие замечательные колокола! Дай Бог, чтобы Господь не оставлял каждого из нас. Дай Бог, чтобы этот Храм продолжал восстанавливаться. Дай Бог, чтобы вы получали Божью помощь по молитвам, которые звучат в этом Храме! Каждое имя тех людей, которые жертвовали средства на покупку купола с крестом и колоколов, все эти имена записаны, мы их постоянно поминаем – на каждой службе. Поэтому дай Бог, чтобы Господь не оставлял вас, помогал вам во всех ваших добрых делах!

Читайте так же:  Лакшми Богиня молитва

Да, пожертвования на купол, крест и колокола внесли не только жители села Хутор- Берёзовка – им бы одним не осилить такую сумму! Но откликнулись на просьбу о помощи и жители соседнего села Тульское и райцентра Тербуны. Такое сплочение! Это говорит о том, что чужих Храмов не бывает. Все Храмы наши! И не важно, на какой Храм ты совершаешь пожертвование, твоя жертва возносится к Богу. Как считается в нашем миру, если вносишь вклад в восстановление или строительство Храма, то твое имя Господь записывает навечно в стены этого Храма. И потом, когда здесь идет служба, твое имя поминается пред Господом до тех пор, пока стоит этот Храм. Поэтому, люди добрые, не скупитесь, на жертву Храмам! Поверьте: то, что вы вложите в Храм, вернется вам во сто крат более. Мы все знаем, что деньги приходят и уходят, порой и не заметишь куда. И лишь вложенные в Богоугодное дело, в Храм Божий, они имеют свойство оставаться с человеком и работать на сохранение и благоденствие этого человека и всего его рода. Посмотрите нашу историю – все великие люди, князья и другая знать, какой бы местностью не завладели, первым делом начинали возводить Храм. Причем самые роскошные, самые величественные! Дворцы себе даже хуже строили, но на Храмы не скупились. Ведь, значит, они знали для чего такое надо делать?!

Геннадий Александрович Болгов, начавший восстанавливать Храм в селе Хутор –Березовка, далеко не самый богатый человек в нашем районе. Он обычный человек, живущий, как и все мы с вами, на трудовую копейку. К тому же – отец троих детей. Но неожиданно даже для себя самого решил восстановить Храм. Больно сердцу его стало, когда увидел он Храм в таком плачевном состоянии.

Когда Геннадий Александрович поделился своими мыслями с отцом и семьей, то, опять же даже к своему удивлению, он не встретил возражений, а наоборот — его поддержали, хотя и представили, как это трудно. Но отец сказал: «Мы с тобой, сынок, люди мастеровые, многое умеем делать сами. А Бог даст, может, что-нибудь получится». Вот это: то, что они очень многое, (если не сказать – все!) в строительных работах умеют делать сами, и придало им духу. Там, где пришлось бы отдавать много денег за работу, они делали бесплатно, собственным трудом.

Надо сказать, что потом к семейству Болговых присоединились и другие родственники и близкие. Многие из них трудятся здесь во славу Божию. Этот Храм как бы стал семейным детищем и заботой всех! Многие после работы бросают домашние дела и спешат сюда – потому что работа в Храме важнее. То ли семьи такие дружные, то ли прониклись на святом деле благодатью Божией! Мужчины занимаются строительными и отделочными работами, женщины заботятся о чистоте и уюте: стирают, убирают, украшают Храм, пекут вкусные пирожки, которыми, к примеру, угощали гостей праздника, поют в церковном хоре. Дети их тоже здесь: метут, носят доски, кирпичи, убирают территорию… Одним словом, во всю силу помогают взрослым, стараясь быть им как можно нужнее. И подумалось: вот бы все дети так: свободное время тратили не на беготню по улицам, а помощь Храмам! А семьи сплачивались таким образом – работая во славу Божию!

Руки, действительно, у всех мужчин золотые! Несмотря на то, что они практически за два года из руин восстановили Храм, пригодный уже к богослужениям, но не забывают, казалось бы, и о мелочах, находят и на них время. К примеру, ящички для пожертвований. Их можно было бы раз-два и сбить. Но посмотрите, с какой любовью и красотой они выполнены, ни в одной церковной лавке таких не сыщешь:

Водружение креста на куполе новопостроенного храма

Водружение креста на куполе новопостроенного храма

Храмовое здание всегда увенчивается крестом и без него как дом Божий существовать не может. В первой части справочника говорилось о символике различного количества куполов над возводимыми храмами. Каждый из этих куполов увенчивается надглавным крестом. Водружение креста над куполом церкви сопровождается особым обрядом, чинопоследование которого следующее.

Иерей в епитрахили кадит приготовленный к установке крест и возглашает: «Благословен Бог наш…». Читается «обычное начало» и после возгласа иерея «Яко Твое есть Царство…» поются тропари Кресту и Богородице: «Спаси, Господи, люди Твоя…», «Слава» – «Вознесыйся на Крест волею…», «И ныне» – «Предстательство христиан…».

Затем диакон: «Господу помолимся». – Хор: «Господи, помилуй».

После этого иерей кропит крест, произнося: «Благословляется и освящается знамение сие крестное, благодатию Святаго Духа, окроплением воды сея священныя, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь».

Затем поется кондак Креста: «Вознесыйся на Крест волею тезоименитому Твоему новому жительству щедро?ты Твоя даруй, Христе Боже, возвесели нас силою Твоею, победы дая нам на супостаты, пособие имущим Твое оружие мира – непобедимую победу».

Читайте так же:  Молитва умывание Святой водой

Чинопоследование оканчивается отпустом храма и крест водружают на куполе.

Благословение креста к ношению на персех

Благословение креста к ношению на персех

Полагаемь бывает сицевый крест на Божественной трапезе, и по совершении Божественныя Литургии, или утрени, или часов, или вечерни, прежде отпуста чтет иерей:

Священник: Благослове?н Бог наш всегда?, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Чтец: Ами?нь. Сла?ва Тебе?, Бо?же наш, сла?ва Тебе?. Царю? Небе?сный: Трисвятое. Пресвята?я Тро?ице: О?тче наш: Священник: Я?ко Твое? есть Ца?рство: Чтец: Ами?нь.

И тропари сия:

Глас ?: Спаси?, Го?споди, лю?ди Твоя? / и благослови? достоя?ние Твое?, / побе?ды на сопроти?вныя да?руя / и Твое? сохраня?я Кресто?м Твои?м жи?тельство.

Слава, глас 4: Вознесы?йся на Крест во?лею, / тезоимени?тому Твоему? но?вому жи?тельству / щедро?ты Твоя? да?руй, Христе? Бо?же, / возвесели? нас си?лою Твое?ю, / побе?ды дая? нам на сопоста?ты, / посо?бие иму?щим Твое? oру?жие ми?ра, / непобеди?мую побе?ду.

И ныне, глас 6: Предста?тельство христиа?н непосты?дное, / хода?тайство ко Творцу? непрело?жное, / не пре?зри гре?шных моле?ний гла?сы, / но предвари?, я?ко Блага?я, на по?мощь нас, / ве?рно зову?щих Ти, / ускори? на моли?тву и потщи?ся на умоле?ние, / предста?тельствующи при?сно, Богоро?дице, чту?щих Тя.

И по сих диакон рек: Го?споду помо?лимся.

Лик: Го?споди, поми?луй.

Иерей чтет молитву сию:

Лик: И ду?хови твоему?.

Диакон: Главы ва?ша Го?сподеви приклони?те.

Лик: Тебе?, Го?споди.

Иерей же, преклонь главу, чтет тайно молитву сию:

Го?споди Иису?се Христе?, Бо?же на?ш, в высо?ких живы?й и на смире?нныя призира?яй, Твои? раби? недосто?йнии своя? Тебе? приклони?хом вы?я се?рдца на?шего и телесе?, и смире?нно мо?лим Тя, посли? небе?сное Твое? бла?гослове?ние на зна?мение сие? Кре?стное, и в окропле?нии свяще?нныя воды? испо?лни е? Твоея? си?лы и кре?пости, к прогна?нию и разоре?нию вся?кия диа?вольския ко?зни. Вся?кому же нося?щему на себе? сие?, ве?рному рабу? Твоему?, даждь бы?ти защище?ние души? и те?ла, от лица? враг ви?димых и неви?димых и от вся?каго зла, и в умноже?ние Твоея? благода?ти. Ты? бо еси? освяще?ние на?ше, Христе? Бо?же наш, и Тебе? сла?ву возсыла?ем со безнача?льным Твои?м Отце?м, и Пресвяты?м, и Благи?м, и Животворя?щим Твои?м Ду?хом, ны?не, и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Иерей же взем священную воду, кропит ею крест, глаголя:

Благословля?ется и освяща?ется зна?мение сие? Кре?стное окропле?нием воды? сея? свяще?нныя, во и?мя Отца?, и Сы?на, и Свята?го Ду?ха, ами?нь. Трижды.

И абие творит обычный отпуст, и отдает крест тому, егоже есть, в славу Божию.

Последование малого водоосвящения

Последование малого водоосвящения

Начинается малое водоосвящение возгласом священника «Благословен Бог наш, всегда, ныне и присно и во веки веков», после чего читается псалом 142-й: «Господи, услыши молитву мою…».

Затем поются: «Бог Господь…» с тропарями: «К Богородице прилежно ныне притецем…» (дважды) и «Не умолчим никогда, Богородице…». Во время пения тропарей иерей крестообразно кадит воду.

Читается псалом 50-й: «Помилуй мя, Боже…». Последование малого водоосвящения не содержит канона, поэтому здесь поются тропари: «Еже радуйся ангелом приимшая…» (дважды) и последующие за ним тропари чина.

Диакон возглашает: «Господу помолимся», а священник произносит возглас: «Яко свят еси, Боже наш…».

Во время последующего пения тропарей «Ныне наста время всех освящающее…» и других диакон кадит храм или дом, в котором совершается водосвятие.

По окончании тропарей произносится Прокимен, читается Апостол (Евр. 2; 11–18), после него – аллилуарий и Евангелие:

Есть же в Иерусалиме у Овечьих ворот купальня, называемая по-еврейски Вифезда[7], при которой было пять крытых ходов. В них лежало великое множество больных, слепых, хромых, иссохших, ожидающих движения воды, ибо Ангел Еосподень по временам сходил в купальню и возмущал воду; и кто первый входил в нее по возмущении воды, тот выздоравливал, какою бы ни был одержим болезнью[8] (Ин. 5; 1–4).

После евангельского чтения произносится Великая ектенья, – дополненная прошениями об освящении воды, – во время которой совершают каждение воды.

Затем священник читает молитву на освящение воды: «Боже, Боже наш, Великий в совете…», а затем тайную молитву – «Приклони, Господи, ухо Твое…».

На практике почти всегда читается еще одна молитва:

«Боже великоименитый, творяй чудеса, имже несть числа! Прииди ныне к молящим Тя рабом Твоим, Владыко, и поели Духа Твоего Святаго и освяти воду сию: и даждь пиющим от нея и приемлющим и кропящимся ею рабом Твоим пременение страстем, оставление грехов, болезнем исцеление, и освобождение от всякаго зла, и утверждение же и освящение домом и очищение всякия скверны, и навета диавольскаго отгнание: яко благословися и прославися пречестное и великолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь».

Затем священник берет крест Распятием к себе и нижней его частью делает крестообразное движение по поверхности воды, после чего весь крест погружает в воду. В этот момент поются тропари: «Спаси, Господи, люди Твоя…» (трижды) и «Твоих даров…».

После совершившегося водоосвящения иерей целует крест и кропит всех присутствующих и весь храм, при пении тропарей: «Источник исцелений…» и «Призри на моление раб Твоих…».

Чинопоследование оканчивается сокращенной сугубой ектеньей: «Помилуй нас, Боже…», состоящей всего из двух прошений, после первого из которых «Господи, помилуй» поется трижды, а после второго – 40 раз.

Затем читается молитва «Владыко Многомилостиве…», входящая в чинопоследование литии, положенной на всенощном бдении.

Видео (кликните для воспроизведения).

Совершается отпуст, молящиеся прикладываются ко кресту, а священник кропит каждого подходящего.

Молитва на освящение Креста на купол
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here