Молитва моисею Боговидцу

Молитвенное правило: Молитва моисею Боговидцу | golgoffa.ru - ответы из святых книг и открытых источников в сети.

Молитва моисею Боговидцу

Д руга́го тя Ио́сифа,/ вели́кий чистоты́ и целому́дрия рачи́телю,/ всече́стне и равноа́нгельне Моисе́е,/ свяще́нными пе́сньми восхваля́юще, гре́шнии,/ мо́лимтися приле́жно:/ моли́ Христа́ Бо́га,/ я́ко да исцели́т вся на́ша стра́сти// и пода́ст ве́лию ми́лость.

Ин тропарь, глас 3:

Т руды́ и по́двиги со страстьми́ по чистоте́ твое́й ви́дя, свя́те,/ кто не удиви́тся?/ Глад бо, темни́цу и ра́ны прие́мля,/ не порабо́тился еси́ сласте́м ля́ховицы,/ но, я́ко царь, страстьми́ облада́яй,/ ны́не и тогда́ возпросла́вился еси́ от Всеви́дящаго челове́ческая сердца́,/ от Него́же во искуше́ниих всем посо́бствовати благода́ть прие́м,/ посо́бствуй и нам, твою́ па́мять чту́щим,// Моисе́е преподо́бне.

В Вы́шних еди́наго Бо́га ища́/ земна́я вся през­ре́л еси́,/ о телеси́ свое́м неради́в,/ на му́ки му́жески себе́ вда́л еси́,/ глад, жа́жду, у́зы, в темни́це затворя́емь, до́блественно претерпе́л еси́,/ бие́ния, кро́ве излия́ние и удо́в отре́зание,/ чи́стаго ра́ди де́вства твоего́,/ му́жески поне́сл еси́./ И ны́не с де́вственными ли́ки предстоя́ Пресвяте́й Тро́ице,/ от всех искуше́ний моли́ изба́витися вопию́щим ти:// ра́дуйся, Моисе́е, о́тче блаже́ннейший.

О, пречу́дный и Богоно́сный о́тче Моисе́е, изря́дный уго́дниче Христо́в и вели́кий чудотво́рче, к тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: да́ждь нам бы́ти прича́стником любве́ твоея́ ко Бо́гу и бли́жнему, помози́ нам твори́ти во́лю Госпо́дню в простоте́ се́рдца и смире́нии, за́поведи Госпо́дни соверша́ти непогреши́тельно, при́зри благоутро́бно на вся́кую ду́шу ве́рных твои́х чти́телей, ми́лости и по́мощи твоея́ и́щущих. Ей, всеблаги́й уго́дниче Бо́жий, услы́ши нас, моля́щихся тебе́, и не пре́зри нас, тре́бующих твоего́ заступле́ния и досто́йную песнь тебе́ принося́щих, тебе́ ублажа́ем, о́тче Моисе́е, тя воспева́ем, чистоты́ свети́льниче, прославля́юще ми́лостиваго Бо́га, во Святе́й Безнача́льней Тро́ице сла́вимаго Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва пророка Моисея, человека Божия

Господи! Ты нам прибежище в род и род!

Моисей был вдохновенным автором трех религиозных духовных сочинений. Прежде всего, мы видим Моисея как поэта, воспевающего песнь, в которой, кстати, имя его соединено с именем Иисуса, в Откровении, где сказано: «Песнь Моисея и Агнца». Стал он поэтом по случаю гибели фараона и его войска в водах Чермного моря: «и избранные военачальники его потонули в Чермном море».

Следуя дальше по его жизни, мы открываем его в качестве проповедника – и тогда речь его падала, как роса, и учение его лилось, как дождь, в этих главах, исполненных славных поэтических образов, которые вы найдете в книге Второзакония. И теперь, в Псалмах, мы находим его в качестве автора молитвы: «Молитва Моисея, человека Божия».

Счастливое сочетание поэта, проповедника и мужа молитвы! Где сходятся такие три качества, человек становится подлинным гигантом, возвышающимся над своими собратьями. Зачастую бывает, что у человека, который проповедует, недостает поэзии, а поэт не способен проповедовать и читать свои стихи перед большими собраниями, а годится только на то, чтобы писать их. Редко истинная религиозность, поэтический дух и красноречие соединяются в одном человеке.

В данном псалме вы увидите чудесные глубины духовности и заметите, как поэт исчезает в человеке Божьем и как, растворившись в самом себе, он воспевает о своей бренности, провозглашает Божью славу и просит о том, чтобы всегда иметь благословение своего Небесного Отца, пребывающим на своей главе.

Этот первый стих вызывает особый интерес, если вспомнить место, где находился Моисей, когда он так молился. Он был в пустыне; не в каких-нибудь покоях фараона, не живя в земле Гесем – но в пустыне. И возможно, взирая с вершины холма на колена Израилевы, как они снимают свои шатры и проходят маршем, он подумал: «Бедные странники! Редко они находятся где-нибудь в покое; нет у них никакого постоянного жилища, где могли бы они обитать. Здесь они не имеют постоянного града» — но, подняв свой взор к небу, сказал: «Господи! Ты нам прибежище в род и род».

Окидывая взглядом историю, он увидел один великий храм, где пребывал Божий народ, и своим пророческим оком, закатившимся в священном исступлении, он мог видеть, что на протяжении всех будущих времен избранные Божии смогут петь: «Господи! Ты нам прибежище в род и род».

Беря этот стих в качестве темы для нашей беседы на страницах этого сайта, мы должны, прежде всего, разъяснить его, а затем мы попытаемся сделать и сделаем то, что старые пуритане называли «усовершить» его, имея в виду не улучшение текста, но улучшение, до некоторой степени, людей – благодаря размышлению над этим стихом.

Во-первых, мы попытаемся немного пояснить его. Здесь находится жилище: «Господи, Ты наше прибежище»; и во-вторых, если я могу воспользоваться таким обычным словом, здесь присутствует срок его аренды: «Ты нам прибежище в род и род».

Итак, во-первых, здесь жилище: «Господи, Ты наше прибежище». Этот могучий Иегова, наполняющий Собою все, Вечный, Неизменный, Великий, «Я есмь», не запрещает образных сравнений в отношении Себя. Хотя Он так высок, что взор ангела не охватывает Его, так превознесен, что крыло херувима не достигает Его, так велик, что отдаленнейшие просторы, по которым путешествуют бессмертные духи, никогда не обнаруживали пределов Его, — Он не возражает, чтобы Его народ говорил о Нем так фамильярно: «Иегова, Ты нам прибежище».

Мы лучше поймем этот образ благодаря контрасту с состоянием Израиля в пустыне, а во-вторых, упоминая о некоторых вещах путем сравнения того, что характерно для нашего дома и чем мы никогда не сможем наслаждаться, если не являемся обладателями собственного жилища. Прежде всего, мы сопоставим эту мысль – «Господи, Ты наше прибежище» — с тем особым положением, в котором находились израильтяне, странствуя по пустыне.

Во – вторых, отметим, что они должны были находиться в состоянии великого беспокойства. С наступлением сумерек, или когда облачный и огненный столп останавливался, они раскидывали шатры и располагались на отдых. Возможно, назавтра же, еще прежде восхода солнца, поутру трубила труба, и, поднимаясь со своих постелей, они обнаруживали, что ковчег уже отправляется в путь, и огненно – облачный столп вел их через узкие горные ущелья наверх или по бесплодной и сухой пустыне.

Читайте так же:  Молитва иустинии и Киприану от порчи

Едва успев разместить свои немногочисленные пожитки в своих шатрах и поудобней устроить все для себя, они слышали: «Прочь! Прочь! Дальше отсюда! Это не есть ваш покой; вы должны идти, продвигаясь вперед, к Ханаану!»

Они не могли засеять даже небольшой клочок земли вокруг своего шатра; они не могли привести в порядок свой дом и разместить свои пожитки; они не могли привязаться к этому месту на земле. Хотя бы они только что похоронили своего отца в месте, где задержался на время их шатер, они должны были уходить. Они не должны были привязываться к этому месту, не должны были иметь что-либо из того, что мы называем удобствами, покоем и миром, но всегда были в дороге, всегда в пути. Более того, они были настолько не защищены, что никогда не могли быть по-настоящему спокойными в своих шатрах. То горячий самум гнал песок, который проникал в шатер, угрожая заживо похоронить их; то их обжигало палящее солнце, от которого едва ли могли защитить шатры; то дул колючий северный ветер, принося стужу, так что они сидели, дрожа и съежившись, вокруг костров в своих шатрах.

Они имели мало покоя; но посмотрите, как в противоположность этому Моисей, человек Божий, с благодарностью отмечает: «Ты не являешься нашим шатром, но жилищем. Хотя нам здесь нелегко, хотя нас бросают из стороны в сторону беды, хотя мы идем по пустыне, и находим, что это трудный путь; хотя, сидя здесь, мы не знаем, что такое покой и уют, — Господи, в Тебе мы обладаем всеми удобствами, которые может дать дом; мы имеем все, что роскошный особняк или дворец могут дать князю, который может нежиться на своем ложе и покоиться на своей перине. Господи, в Тебе наш покой и уют; Ты являешься нашим домом и жилищем».

Молитва моисею Боговидцу

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Моисе́й проро́ков да восхва́лится пе́рвый, я́ко пред Бо́гом бесе́довав пе́рвый я́ве лице́м к лицу́, не в гада́ниих рече́ний, но я́ко в ви́де пло́ти ви́дев Того́.

Я́ко боже́ственна народоводи́теля и изба́вителя тя́ ро́ду твоему́ Изра́илю, Моисе́е богови́дче, даде́ Бо́г, Отцу́ я́коже помоли́ся, обетова́ния пома́занием провозвеща́я твое́ рожде́ние.

Му́дрости тя́ сокро́вище обрето́ша ро́дныя доброде́тели, сокрове́но зна́нием Бо́жиим, я́коже в ковче́зе, богови́дче Моисе́е; те́м тя́ воспита́ше цари́ца и Боже́ственный Про́мысл.

Богоро́дичен: Устраши́ся Моисе́й, ви́дев пресла́вное в пе́рвых виде́ние, купине́ и пла́меню стра́нное смеше́ние, Бо́га из Де́вы Ма́тере прообразу́ющее Нетле́ннаго, Его́же, мину́в времена́, ви́де пло́тию.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Весьма́ неизрече́ннаго зна́ния испо́лнился еси́, богови́дче, Ду́х Святы́й чрез а́нгела дре́вних научи́ тя́ зна́нию я́сно.

Нося́й све́тло Боже́ственныя зари́, богозна́меньми удиви́л еси́ Еги́пет, претворя́я стихи́й пресла́вне естество́, прему́дре.

Озаря́ет кра́сное добро́ты твоея́, от Боже́ственныя зари́ све́тлое, блаже́нне, жи́тельство и к Боже́ственней несы́тно вся́ привлече́ красоте́.

Богоро́дичен: Взя́лся еси́ стра́шным виде́нием ко ужа́сному зре́нию, прему́дре, но возбрани́ гла́с Го́спода, ро́ждшагося из Де́вы пло́тию.

Седа́лен, гла́с 4:

Проро́ков все́х тя́ пе́рваго я́ко су́ща, благоче́стно ве́дуще, восхваля́ем ве́рнии: пе́рвый бо Бо́га ви́дел еси́, я́коже мо́щно бя́ше челове́ку ви́дети.

Богоро́дичен: Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́, и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Крестобогоро́дичен: На Дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Гугна́нию язы́ка и гла́са твоего́ уясни́вшуся Боже́ственным Про́мыслом, богови́дче, вити́я та́ин Бо́жиих яви́лся еси́ глаго́лы, и ра́нами я́звил еси́ Еги́пет.

Ко́ль пресла́вно зва́ние твое́, о богови́дче! Ко́ль стра́шна дела́ твои́х чуде́с! Яви́ся бо Сы́й тебе́ Бо́г, и сла́вою возвы́сив тя́, Изра́илю спаси́теля посла́.

Вся́каго перворо́дна порази́л еси́ еги́петскаго, я́ко Христо́с де́монов умертви́ держа́ву: о́браз бо бу́дущаго тобо́ю де́йствуемая и́стинно бы́ша, сла́вне.

Богоро́дичен: Не приближа́йся се́мо, Моисе́й слы́шав, Бо́жию гла́су вопию́щу из пла́мене купины́: свя́то бо ме́сто в ле́поту преднаписа́, пло́тию роди́тися Христу́ из Чи́стыя.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ударя́еши Чермно́е, и твори́ши разделе́ния мно́гая жезло́м твои́м, о богови́дче! да пока́жеши в се́м Креста́ Боже́ственную си́лу.

О, дерзнове́ния прелюбе́знаго! О, простоты́ души́ чи́стыя! А́ще позна́л еси́ мя́ па́че все́х, — к Бо́гу богови́дец рече́, — разу́мно мне́ яви́ся.

Ка́менем покры́вся, не ви́дел еси́ Бо́жия лица́, я́ко утае́на, о богови́дче, воплоще́ние же позна́л еси́ Сло́ва, я́ко за́дняя.

Богоро́дичен: Вше́л еси́ чу́вственне во мра́к, и навы́кл еси́ неизрече́нная, о богови́дче, я́ко хо́щет из Де́вы Бо́г пло́тию роди́тися, Спа́с.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Во́инство стяжа́в Бо́жие Изра́иль си́льное, се́дмь у́бо зло́бы ханане́йския язы́ки погуби́л еси́, лю́дем ты́ в насле́дие да́в зе́млю и́х.

Неизглаго́ланно вше́д во мра́к Боже́ственный, Моисе́е, иде́же Бо́г бя́ше, зовы́й тя́, пи́санныя скрижа́ли пе́рстом Его́ зако́нныя прия́л еси́, я́ко вели́к уго́дник Его́.

Поста́ви послу́шати Бо́г гла́са Своего́, богови́дца Моисе́я, Себе́ Сама́го ему́ яви́в, да пока́жет стра́шное со сла́вою та́инство Свое́.

Богоро́дичен: Ма́нием Боже́ственным Тя́ преднапису́ет Моисе́й сла́вный, ковче́г Богоро́дице, заря́ми Ду́ха всю́ду, я́ко зла́том, покрове́н в сла́ву Бо́жию.

Конда́к, гла́с 2:

Ли́к проро́ческий с Моисе́ем и Ааро́ном весе́лием дне́сь весели́тся, я́ко коне́ц проро́чествия и́х на на́с испо́лнися: дне́сь сия́ет Кре́ст, и́мже на́с спа́сл еси́; те́х моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Читайте так же:  Молитва на добрую дорогу

В боговиде́ниих неизглаго́ланных боже́ственный писа́тель бы́в, ве́сь му́дрый ви́д ски́нии ты́ сло́вом ухи́трив, началозда́телю Веселеи́лу предложи́л еси́ дея́ние, богови́дче Моисе́е.

Свяще́нствовати дерзну́в Корре́й с тобо́ю, яви́ся низше́д во а́д жи́в, всежре́бийно Бо́гу тебе́ честно́е, Моисе́е, храня́щу, ца́рствия и свяще́нства вку́пе.

Воево́дствующу тебе́ иуде́йскому язы́ку дре́вле, Моисе́е, яви́ся Михаи́л, нача́льник небе́сных, и те́ла твоего́ боже́ственный храни́тель: злонача́льника бо противоглаго́люща то́й посрами́.

Богоро́дичен: Ааро́нов Тя́ боже́ственный же́зл прозя́бнути показа́ все́м, Богоро́дице, реше́ние грехо́в, очище́ние бо земны́м была́ еси́, я́коже ропта́вшим на Бо́га, о́но стра́шное преще́ние.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Уго́дник и́стинно Бо́жий, я́ко кро́ток, слы́шал еси́ и де́лы бы́л еси́. Те́м позна́н бы́сть тебе́ Госпо́дь па́че все́х проро́ков, Моисе́е, и, всели́вся в тя́, ве́рно пе́ти научи́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко таи́нник Бо́жий и служи́тель и ца́рь Изра́илев, Моисе́е богови́дче, я́влься, Христа́ пропове́дал еси́ приити́ в пло́ти, прописа́в Его́ в себе́ стра́шное и Боже́ственное Прише́ствие, Его́же и о́браз одушевле́н яви́лся еси́ я́ве, и проро́к ве́рен.

Сло́ва проро́чествием лю́ди и Зако́на повеле́ньми наста́вил еси́ ве́рно, зна́меньми и чудесы́ напра́вив и чуде́с показа́нии: от Бо́га бо показа́вся нача́льник, богови́дче Моисе́е; те́м приложи́лся еси́ ко отце́м твои́м со сла́вою мно́гою.

Богоро́дичен: Никто́же предуслы́ша пре́жде тебе́, богови́дче сла́вне Моисе́е, уго́дниче Христо́в, зане́ вся́ изре́кл еси́ Де́вы смотре́ния, пропису́ющия Тоя́ Боже́ственное рождество́, в пла́мени бо купины́ ви́дел еси́ зра́к неви́димый.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́; те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Бы́л еси́, богови́дче, самови́дец Госпо́день и по сме́рти, не во мра́чных гада́ниих, я́ко в ка́мени пе́рвее, но в челове́честей пло́ти Христа́ ви́дев, облиста́юща Божество́м.

Гора́ Фаво́р просла́вися па́че Сина́йския бога́тно, иде́же Моисе́й из ме́ртвых, и Фесви́тянин от стра́н живу́щих Христа́ со апо́столы зря́ху преобразу́ющася, я́ко Су́що Бо́га.

Спаси́ мя́ ми́лостивною твое́ю моли́твою, и моли́тв дерзнове́нием, я́ко Изра́иля от бе́д, Моисе́е богови́дче, и лю́тых, и ну́ждных, христиа́н исполне́ние от вся́каго вре́да, пою́щих Тя́.

Богоро́дичен: Ста́мну Тя́ злату́ю, и скрижа́ль, и Боже́ственную трапе́зу, Де́во, пе́рвее Моисе́й написа́в, я́ве пока́зоваше Бо́га роди́тися из Тебе́. Его́же ви́девше пло́тию, ве́рно пе́снь скончава́ем Твою́.

Молитва моисею Боговидцу

П роро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе, / тем Тя мо́лим: // спаси́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 2:

Н а высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е;/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию./ Скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́,// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Л ик проро́ческий с Моисее́м и Ааро́ном весе́лием днесь весели́тся,/ я́ко коне́ц проро́чествия их на нас испо́лнися;/ днесь сия́ет Крест, и́мже нас спасл еси́.// Тех моли́твами Христе́ Бо́же поми́луй нас.

Новости

    13 Ноябрь 2019

Обновления на сайте

В раздел МОЛИТВОСЛОВ добавлены:

Обновления на сайте

Добавлены молитвословия в разделы:

* Новомученикам и исповедникам XX века

* Мученикам

Объявления

    08 Июль 2014

Внимание!

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

17 сентября — память Пророка и Боговидца Моисея

Великий пророк и законодатель израильтян происходил из колена Левиина. Родился в Египте приблизительно в 1570 году до Р. X. и воспитан дочерью фараона. Во всех своих начинаниях и поступках Моисей являлся орудием в руках Всевышнего.
Моисей был человеком, которому Бог открыл тайны бытия: сотворение мира и человека. На горе Синайской он принял от Бога 10 заповедей Его. Силой Божией творил великие знамения и чудеса. Преставился 120-ти лет в стране Моавитской. Погребен в долине близ Веффегора, но «никто не знает места погребения его даже до сего дня».
Жизнь святого Пророка и Боговидца Моисея, в отличие от многих праведников Ветхого Завета, достаточно хорошо описана в Библии (Исх.2 – Втор.). Однако, несмотря на это, мы, к сожалению, не так уж и часто обращаемся к добродетели святого, удостоившегося лицом к лицу зреть славу Божию. Возможно, тяготит над образом Пророка его ветхозаветное происхождение, которое нам кажется не содержащим в полной мере добродетелей, доступных обновленному во Христе человечеству. Между тем святитель Григорий Нисский именно пример добродетелей святого Боговидца Моисея избирает для того, чтобы «по ним познать совершенную жизнь, какая доступна людям» (О жизни Моисея Законодателя).

В истории нашей Церкви есть аналогичный эпизод. Женщина спасла Иверскую икону, в которую солдат ударил копьем. Кровь потекла из доски, из лика Богоматери. Благочестивая христианка взяла икону, отправила её по волнам Босфора — икона уплыла. Она её отдала на волю Божию. Вот так и мама отдала на волю Божию своего ребенка. Можете себе представить скорбь материнского сердца! Мама отправила его в неизвестность, и он попал в царский дом.
Однажды дочь фараона выходит купаться в окружении своих девушек — помощниц, которые её окружают, телохранители стоят на берегу. И вдруг она видит на берегу корзинку, а в корзинке — милого, красивого ребенка. Она берет его с собой как подарок. Видит, что ребенок еврей, видно, он был обрезан, потому что обрезание практикуется у евреев ещё от Авраама. Этот обрезанный мальчик, возможно, еврей. Она ищет ему кормилицу среди еврейских женщин, и получается так, что родная мама становится кормилицей собственного сына, и ей ещё за это платят. Простите меня за шутку, это получается совсем по-европейски: ребенок спасся, родная мать его кормит собственным молоком и ещё получает за это деньги. На самом деле это очень красиво, это так Бог делает. Это Божьи дела, тут спорь — не спорь, Господь — хозяин.

Вот так примерно и в истории Моисея. Он уже старый человек, 80 лет ему, и Господь его избирает на то, чтобы вывести Израиль из печи египетской, из дома рабства. Избирают его при Купине. На Синайской горе Моисею является видение: куст горит, но не сгорает. Он подходит ближе к этому странному зрелищу, и Господь говорит с ним из этого куста: «Разуй ноги свои из сапог своих. Земля, на которой ты стоишь, святая». Моисей разувается и с Ним разговаривает, Кто ему вещает из пламени горящего куста? Господь говорит: «Ты пойдешь в Египет и выведешь Мой народ, Я — Сущий, Я, Яхве, посылаю тебя туда». Моисей сопротивляется, он не хочет, он боится. Это нормальная реакция. Он отвечает: я гугнивый, я косноязычный.
Бог отвечает: «Аарон будет при тебе, брат поможет тебе. Я скажу тебе, ты скажешь Аарону, а Аарон скажет всем остальным». Но Моисей боится, и Господь говорит ему: «Засунь руку за пазуху». Потом достает. Видит: рука белая от проказы, как снег. Говорит: засунь обратно — он засовывает. Высунь — высовывает. Видит: рука чистая, как у младенца. Господь ему говорит: «Я буду с тобой, Я умерщвляю и оживляю, низвожу до ада и взвожу, Я всё могу, Я буду с тобой, иди».

Читайте так же:  Лука крымский молитва перед операцией
Видео (кликните для воспроизведения).

Дальше они вышли и пошли. И началось то, что описывается в книге Чисел, в книге Левит, в книге Второзаконие, т.е. они ходили и ходили. Они умирали, роптали, воевали, бесновались, молились и каялись, побеждали и проигрывали — там было всё, что хочешь.
Это хождение по пустыне было интересное, потому что они ходили по кругу. Вокруг одной и той же горы. Питались манной, т.е. небесная пища была дана им в снедь, как написано: хлеб ангельский дал им Господь. Интересно, что обувь у них не ветшала, и ноги никто не натер. Они ходили и ходили по земле страшной, сухой, потрескавшейся. По земле, где бегали скорпионы и змеи, но они были хранимы Богом. Главное было — не роптать, но они роптали.
Они роптали по разным поводам. Например, они сказали Моисею: что ты нас увел из Египта? С какой стати мы вообще ушли из Египта и пошли в пустыню? Что будет дальше? И они начали говорить ему: в Египте мы ели — и там перечисляется: дыни, чеснок, репчатый лук, рыбу — мы это всё ели, а здесь мы только манную едим. Надоела нам манна, дай нам другого чего-нибудь. Он говорит: что я вам дам? Они: мы хотим мяса. Говорит: слушайте, сколько надо мяса, чтобы накормить такую ораву? Они — нет, дай нам мяса.

И Моисей только издалека, с вершины горы Фасга увидал красивую землю, которая течет молоком и медом. Где всё красиво, где реки, где каналы, где дома, виноградники, где всё свято, красиво и благодатно. Но он туда не вошел, он умер. Было ему 120 лет, ни один зуб у него не выпал. Глаза у него были ясно зрящие, острые, как у молодого человека и физическая крепость его, его физическая сила была, как у молодого человека, как у юноши или молодого мужчины, который силен, крепок и никого не боится. Он был крепок и мог прожить ещё 200 лет. Но Господь сказал: всё, хватит. Сорок, сорок, ещё плюс сорок — хватит, и он умер.
Место погребения его скрыто. Охранитель могилы Моисея — Архангел Михаил. Как мы знаем из Писания, дьявол хотел возбудить в евреях желание найти тело Моисея, чтобы из этого тела сделать для себя предмет культа, а Бог этого не разрешил, и поэтому дьявол хотел открыть евреям, а Архангел Михаил запретил дьяволу. Говорит: да запретит тебе Господь, и не позволил.

«Радуйся, честный и славный Пророче, Боговидче Моисее»

Вопрос: — В книге Владимира Солоухина «Смех за левым плечом» он пишет, что один германский ученый высказал такую мысль. Технический и промышленный прогресс должен быть оплачен постоянно усиливающимся оскудением гуманного начала в человеке. Наука может уничтожить Луну, но она не может научить добру. Я поняла так, что у Моисея сначала было обучение, он изучал, как и вы говорили, всевозможные науки. Затем была встреча с Господом. Затем он уже сам обучал людей. Так вот если с современной жизнью сравнивать — как человеку определить где, на каком этапе своей жизни он может для себя переломить этот прогресс? Сейчас очень много людей занимается наукой, но наука бывает иногда безнравственной.

Тропарь пророку Боговидцу Моисею, глас 2:
Пророка Твоего Моисея память, Господи, празднующе, тем Тя молим: спаси души наша».
Ин тропарь, глас 2:
На высоту добродетелей возшел еси, пророче Моисее, и сего ради сподобился еси видети славу Божию. Скрижали благодатныя Закона прият, и начертаний благодать в себе нося, и пророков был еси честная похвала и благочестия великое таинство.

Кондак, глас 2:
Лик пророческий с Моисеем и Аароном веселием днесь веселится, яко конец пророчествия их на нас исполнися: днесь сияет Крест, имже нас спасл еси. Тех молитвами, Христе Боже, помилуй нас.

Величание
Величаем тя, пророче Божий Моисее, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

Молитвы преподобному Моисею Мурину

Тропарь, глас 1 *

Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, Богоно́се о́тче наш Моисе́е:/ посто́м, бде́нием, моли́твою, Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя, и ду́ши ве́рою приходя́щих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

Перевод: Пустынным жителем, и во плоти Ангелом, и чудотворцем явился ты, Богоносный отче наш Моисей: постом, бдением, молитвою небесные дарования стяжав, исцеляешь ты болящих и души с верою прибегающих к тебе. Слава Давшему тебе силу, слава Увенчавшему тебя, слава Совершающему через тебя всем исцеления.

Кондак, глас 4 *

Му́рины зауши́в, и ли́ца де́монов поплева́в,/ мы́сленно просия́л еси́/ я́коже со́лнце све́тлое,/ све́том жития́ твоего́// и уче́нием наставля́я ду́ши на́ша.

Перевод: Темные силы победив и демонов оскорбив, духовно просиял ты, как яркое солнце, светом жизни твоей и учением наставляя души наши.

Читайте так же:  Действуют ли молитвы на любовь

Молитва 1-я

Молитва 2-я

О, преподо́бный, ты от тя́жких грехо́в дости́г пречу́дных доброде́телей, помоги́ моля́щимся тебе́ раба́м Бо́жиим (имена), влеко́мым в поги́бель оттого́, что предаю́тся безме́рному, вре́дному для души́ и те́ла употребле́нию вина́. Склони́ на них свой ми́лостивый взор, не отклони́ и не пре́зри их, но внемли́ им, прибега́ющим к тебе́. Моли́, свято́й Моисе́й, Влады́ку Христа́, что́бы не отве́рг их Он, Милосе́рдный, и да не возра́дуется диа́вол их поги́бели, но да пощади́т Госпо́дь этих безси́льных и несча́стных, кото́рыми овладе́ла па́губная страсть пия́нства, ведь мы все Бо́жии созда́ния и иску́плены Пречи́стою Кро́вию Сы́на Его́. Услы́шь же, преподо́бный Моисе́й, их моли́тву, отгони́ от них диа́вола, да́руй им си́лу победи́ть страсть, помоги́ им, простри́ твою́ ру́ку, вы́веди их на путь добра́, освободи́ их от ра́бства страсте́й и изба́вь их от винопи́тия, что́бы они́, обновле́нные, в трезве́нии и све́тлом уме́ возлюби́ли воздержа́ние и благоче́стие, и ве́чно прославля́ли Всеблаго́го Бо́га, всегда́ спаса́ющего Свои́ созда́ния. Ами́нь.

Краткое житие

День памяти 28 августа/10 сентября

Прп. Моисей Мурин — помощник в трезвости и целомудрии. Ему молятся также об обращении ко Христу душ, согрешивших тяжкими преступлениями.

Пророк и Боговидец Моисей: любовь и ответственность

Мы не должны забывать о великой ответственности, которая лежит на тех, кого слышит Бог.

Действительно, удивительно человеколюбие Божие, удивительно Его внимание к Своему созданию. Среди раскатов грома и величественных картин природных стихий Бог слышит даже самый тихий голос Своего раба, Он готов умалить Свою славу, ограничить всемогущество для того, чтобы привести к Себе человека. Он слышит – и отвечает. Но также Он ждет ответа и от нас. Жизнь Боговидца Моисея показывает нам, что милосердие нашего Творца – это не всепрощающее угодничество, не слепая мягкость. Нет, это нечто другое. Милосердие нашего Бога – проявление Его всемогущества, Его силы и самодостаточности. Он слышит тех, кто с сокрушенным сердцем к Нему взывает, Он проявляет милосердие и любовь к ищущим Его, но Он требует и ответа от тех, к кому обращается. Мы не должны забывать о великой ответственности, которая лежит на тех, кого слышит Бог. Ведь Он также обращается к нам. И Его слово не может быть попрано или пренебрежено. Это слово Творца мира! Таким оно должно остаться и в нашей жизни. И если даже такой великий праведник, как Моисей, не вошел в землю обетованную за опрометчивый ропот (см.: Чис. 20: 10–12), то каков будет суд над теми, кто, приобщаясь Самому Богу, пренебрегает Его словом.

Канон святому Пророку Моисею

Какое счастье для христианина иметь через молитву духовную близость со святым пророком Боговидцем Моисеем! Никто из людей не удостоился видеть в таком величии и славе Господа Бога, как это было доступно св. пророку Моисею. Находясь в обителях Небесного Царствия, этот величайший угодник Божий зрит неизреченную Славу Всевышнего, перед которой очень жалкими выглядят все земные скорби, страдания, суета.

Будем усердны к молитвенному прославлению св. пророка Моисея, и через эти наши духовные труды Господь изольет на нас Свои обильные небесные благословения. Будем просить св. Боговидца Моисея, чтобы он умолил Всевышнего о прощении наших согрешений и чтобы нам не лишиться в потустороннем мире зреть славу Лица Господня, ибо такое наказание для души гораздо страшнее, чем даже неугасимый адский огонь.

Память св. пророку Моисею 4 сентября (17 сентября по гражданскому стилю).

Тропарь, глас 2-й

П ророка Твоего Господи, Моисея память празднующе, того ради молим Тя, спаси душа наша. (Дважды).

Слава, и ныне. Богородичен. В ся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице таиньства, чистотою запечатленна, и девьством хранима, Мати разумеся неложна, Бога рождьши истиннаго, Того моли спастися душам нашим.

КАНОН, глас 4-й

Песнь 1. Ирмос

М оря Чермнаго пучину, немокрыми стопами древле шествовав Израиль, крестообразно Моисеовыма рукама, Амаликову силу в пустыни победил есть.

Запев: С вятыи пророче Моисее, моли Бога о нас (поклон) .

М оисей в пророцех, да восхвалится первее, яко пред Богом беседовав первее яве, лицем к лицу. Не в гаданиих речении, но яко в зерцале плоти видев Того.

Запев. Я ко божествена собору вожда, и избавителя тя роду твоему Израилю, Моисее боговидче даст Бог, Отцеви яко же помолися, провозвещающу твое рождение.

Слава. П ремудрости тя сокровище обретоша, сродныя добродетели, сокровено разумом Божиим, яко же в ковчезе боговидче Моисее. Тем тя воспитал царево, и божественое промышление.

И ныне. Богородичен. У жасеся Моисей, видев преславное первое видение, купине и пламеню страшно смешение.

Б ога от Девы Матере, прообразуя нетленна. Его же минув времена, виде плотию.

Катавасия: И збави от бед рабы своя, святыи пророче Моисее, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон) . Господи помилуй (трижды с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

Л ук сильных изнеможе, а немощнии препоясашася силою. Сего ради возвеселися о Господе сердце мое.

Запев. В сего не изреченнаго разума, исполнена боговидче, Дух Святыи ангелом древним научи тя разуму ясно.

Запев. Н ося издалеча божественыя зари, богознаменьми удивил еси Египта. Претворяя составом преславное естества премудре.

Слава. З арею красныя доброты твоея, иже от божественыя зари светлое сияние, и к божественей несытно вся привлече, от промышления зари.

И ныне. Богородичен. В зятся страшным видением, ко ужасному смотрению премудре. Но возгласи глас Господень, рожденнаго от Девы плотию. Катавасия.

Седален, глас 4-й. П ророк всех тя перваго яко суща, благочестно ведуще, восхваляем вернии. Первее бо Бога видел еси, яко же мощно бяше человеку видети.

Слава, и ныне. Богородичен. П речистеи руце Свои, Дево Мати простерши, покрыи уповающия на Тя, и Сыну Твоему зовущия, всем подаждь Христе милости Твоя.

Песнь 4. Ирмос

В оздвижена Тя видевши церкви, на кресте солнца праведнаго, ста в чину своем, достойно взывающи, слава силе Твоей Господи.

Запев. Г угнанию языка и гласа твоего, уяснившуся божественым промышлением боговидче, вития тайнам Божиим явился еси глаголы. И ранами уязвил еси Египта.

Читайте так же:  Молитва на егэ

Запев. К оль преславно звание твое о боговидче. Коль страшна дела твоих чюдес. Явибося сыи тебе Бог, и славою вознес тя, Израилеви Спасителя посла.

Слава. В сяк первенец побил еси египетскии, яко же Христос бесом умертви державу. Образ бо будущему, яже с тобою действуемая, истинным вещем быша.

И ныне. Богородичен. Н е приближайся семо, Моисей услышав, Божию гласу возопившу, ис пламене купины. Свято бо место в лепоту пронаписа плотию родитися Христу Богу. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

Т ы Господи ми свет, в мир пришел еси, в свет святых обращая, из мрачна не видения, верою воспевающия Тя.

Запев. У даряеши Чермное, и твориши разделения многая, жезлом своим о боговидче. Да покажеши сим креста, божественую силу.

Запев. О дерзновение любезно, о простоты души чисты. Аще позна мя паче всех, к Богу боговидец рече, разумно явимися.

Слава. К аменем покрывся, не виде Божия лица яко же утаена о боговидче. Воплощение же познал еси слова яко задняя.

И ныне. Богородичен. В шел еси чювствене во мрак, и навыкл еси неизреченная о боговидче, яко хощет Девая Бога плотию родити на земли. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

П ожру Ти со гласом хваления Господи, церкви вопиет Ти. От бесовския крове очищьшися нас ради от ребр истекшею Ти кровию.

Запев. В оиньство стяжав Божие Израиль силно, седмь злобе хананейския языки, погубил еси. Людем твоим в наследие дав землю их.

Запев. Н еизглаголанно вшед во мрак божественыи Моисей, идеже Бог бяше зовыи тя. Писанныя скрижали перстом его законныя, приял еси яко велик угодник Его.

Слава. С та послушати Бог гласа боговидца Моисея, пред лицем людии яве. Да покажет страшное со славою своею, таиньство Его.

И ныне. Богородичен. М анием божественым Тя, преднаписует Моисей славныи ковчег Богородице. Зарями Духа всюду, яко златом покровен в славу Божию. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 2-й. Л ик пророческии, с Моисеом и Аароном веселием днесь веселится, яко конец пророчествия их на нас исполнися. Днесь сияет крест, им же нас спасл еси. Тех молитвами Христе Боже помилуй нас.

Икос. П ророчествия благодатию обогащься, будущих разуму боголепно научился еси Духом, Моисее, богодухновенне. И предглаголеши всем Христово пришествие, и языком пребогате божественое призвание. Тем же честную твою память празднуем. И любовию поем тя, и верно ублажаем, взывающе ти славне, моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Песнь 7. Ирмос

В пещи авраамския си дети персидьстей, любовию благоверия паче, нежели пламенем опаляеми взываху, благословен еси в церкви славы Твоея Господи.

Запев. В боговидениих неизглаголанных, божественыи писатель быв, всемудростныи вид ты и сени словом ухитрив посреде древодели, Веселеила содела боговидче Моисее.

Запев. С вященьствовати дерзнув Коррей с тобою, явися низшед во ад жив. Все цело Богу тебе, честное Моисее хранящу, царствия и священьства вкупе.

Слава. В оеводствующу тебе июдейскому языку древле Моисее явися Михаил князь Небесныи, и тела твоего божественыи хранитель. Злоначалника бо в преки глаголюща сице посрами.

И ныне. Б огородичен. Ааронов тя божественыи жезл прозябну ти показа, всем Богородице разрешение грехом. Очищение бо земленым бысть. Яко же пороптавшим на Бога, оно страшное прещение. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

Р уце распростер Даниил, лвова зияния в рове затче. Огненую же силу угасиша, добродетелию поясавшеся, иже благочестия любители отроцы взывающе, благословите вся дела Господни Господа.

Запев. У годник воистину Божии, яко кроток услышан еси, и делы был еси. Тем познан бысть тебе Господь, паче всех пророк Моисее, и вселься в тя верно пети научи. Благословите вся дела Господни Господа.

Запев. Я ко таинник Божии, и служитель и царь Израилев, Моисее боговидче явлься. Христа проповедал еси приити плотию, прописав Его в себе страшное и божественое пришествие. Его же и образ одушевлен явился еси яве, и пророк верен.

Слава. С лова пророчествием люди, и закона повеленьми, наставил еси верно. Знаменьми и чюдесы направив, и чюдес показании. От Бога бо прозван быв боговидец Моисее, приложился еси ко отцем своим со славою многою.

И ныне. Богородичен. Н икто же пред услыша прежде тебе боговидче славне, Моисее угодниче Христов. Зане вся изрекл еси, Девыя смотрения прописующия тоя божественое рожество. В пламени бо купины видел еси зрак невидим. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

К амень нерукосечныя горы, от несекомыя Тя Девицы, краеголныи отсечеся Христос, иже совокупи разстоящаяся естества. Тем веселящеся, Тя Богородице величаем.

Запев с поклоном. Б ыл еси боговидче самовидец Господень, и по смерти неводным течением яко в камене первее, но в человечестей плоти Христа видев, облистающа божеством.

Запев. Г ора Фаворская прославися, паче Синайския богатно, идеже Моисей от мертвых, и фезвитянин от стран живущих, Христа со апостолы зряху, преобразуема яко воистину Бога.

Слава. С паси мя милостивною си мольбою, и молитв дерзновением, яко же Израиля от бед Моисее боговидче, и лютых и нужных, християном исполнение, от всякого вреда яко поющих тя.

И ныне. Богородичен. Р учку Тя злату и скрижаль, и божественую трапезу Дево, первее Моисей написав, яве показоваше Бога родитися из Тебе. Его же видевше плотию, верно песнь скончеваем Ти. Катавасия.

Отпуст: Г осподи Исусе Христе, Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святаго пророка Моисея боговидца, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь. Г осподи помилуй (трижды) . Исходные поклоны.

Библиотека. Архив «Русской веры»

Видео (кликните для воспроизведения).

Библиотека нашего сайта — это уникальная коллекция материалов, жемчужиной которого является «Лицевой летописный свод Ивана Грозного». Кроме того, в библиотеке впервые размещён старообрядческий Архив Канцелярии архиепископа Московского и Всея Руси (РГАДА, фонд 1475).

Молитва моисею Боговидцу
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here